Tato cyklotrasa má za cíl propojit Pardubický, Královéhradecký a v budoucnu i Olomoucký kraj a povede mimo jiné i přes Lanškroun. Plánovaná výstavba části Lanškroun – Třebovice tak bude důležitým dílkem do finální podoby dálkové cyklotrasy.
V loňském roce byly již vyznačeny úseky Choceň – Brandýs nad Orlicí v délce 13,2 km a také úsek Ústí nad Orlicí – Rybník (zastávka) v délce 14,5 km. Se začátkem jarní sezony bude také dokončeno značení v úseku Lanškroun – Hoštejn o délce 20 km. Celkem má cyklotrasa na území Pardubického kraje délku 80 km. Značení zatím neproběhlo v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, kde se buduje železničním koridor, a dále v úseku Rybník – Lanškroun, kde není momentálně připravena základní cyklistická infrastruktura. To by se ale mělo v následujících letech změnit.
Původní plán propojit regiony Lanškrounsko a Českotřebovsko se zrodil již před patnácti lety. V první etapě se uskutečnila výstavba cyklostezky Lanškroun – Rudoltice v roce 2012. Realizace dalších etap ale byla odložena. Výstavba dálkové cyklotrasy nyní skýtá skvělou příležitost na dokončení propojení Lanškrouna až do Třebovic.
K výstavbě chybějící části vytipované trasy plánuje svazek obcí Lanškrounsko využít opuštěné drážní těleso. Podle informací manažera svazku Antonína Fialy byla žádosti o bezúplatné nabytí drážního tělesa podána v září minulého roku a nyní se čeká na vyjádření Správy železnic.
V Královéhradeckém kraji by měla být celá trasa proznačena již na jaře tak, aby už od léta mohli nový úsek dálkové cyklotrasy turisté využívat. Také Olomoucký kraj se zapojil do příprav. V plánu je nejen značení již existujících vhodných úseků, ale také výstavba nových cyklostezek, například v okolí města Zábřeh.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV