Mladá Boleslav: Průchod pro pěší pod tratí v Podlázkách bude ještě letos

18.09.2017 9:18

Ještě v letošním roce chce město dořešit letitý problém, který představuje dosud nebezpečný průchod pěších pod železniční tratí v Podlázkách. Vybuduje zde nový chodník, který povede jedním z propustků v náspu železnice a vyústí na stávající mostek. Mostek čeká také úprava a změna nasměrování, aby se umožnilo vcházet lépe vcházet na připravovaný chodník. Informoval o tom náměstek primátora Jiří Bouška.

Mladá Boleslav: Průchod pro pěší pod tratí v Podlázkách bude ještě letos
Foto: cenapp.cz
Popisek: Mladá Boleslav

Cílem města je vybudovat tento podchod pro pěší do konce letošního roku. Po získání stavebního povolení a vysoutěžení dodavatele by vlastní stavba měla trvat dva měsíce.

V současnosti musí pěší chodit riskantně podjezdem pro auta, který není dostatečně široký ani pro průjezd vozidel.Stávající dřevěný mostek před železničním náspem bude posazen na nové podpěry a bude natočen tak, aby na něj bylo možné napojit přístupovou rampu do stávajícího koryta a navázat na nový chodník vedený propustkem. Podchod bude osvětlený.

Připravuje se i rozšíření podjezdu pod tratí v Čejeticích

Náměstek Bouška také upozornil, že se intenzivně připravuje i rozšíření podjezdu pod železniční tratí na Koněvově ulici v Čejeticích. "To bude výhradně investice Správy dopravní železniční cesty. Mají to již kompletně připravené. Bude se tam rozšiřovat podchod, vzniknou dva pruhy pro automobily a dále i vyvýšený chodník pro pěší. Náklady se blíží k 30 milionům korun," řekl náměstek Bouška. Vyřeší se tak po mnoha letech jednání jeden z nejméně bezpečných podjezdů v Mladé Boleslavi. Přípravné práce by měly začínat během dubna a května roku 2018 a následně hlavní objem prací bude probíhat během celozávodní dovolené Škody Auto v témže roce.

Dlouhodobě se také jedná o nutnosti vyřešit zchátralé budovy na hlavním železničním nádraží v Mladé Boleslavi. Jednání o tom se vlečou už řadu let a stále není jasné, jaký úmysl mají s boleslavským nádražím České dráhy. "Je možné, že hlavní tah bude veden úplně jinou trasou, a úlohu hlavního nádraží by pak plnila stávající zastávka Mladá Boleslav - město. V každém případě ale tlačíme na SŽDC, aby řešili stav chátrajícího hlavního nádraží v našem městě. Do roku 2020 by mělo získat novou podobu, a my jako město se určitě připojíme s úpravou okolí, aby to do sebe všechno zapadalo a dávalo to smysl," uvedl náměstek Bouška.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Unimo buňky do Těšnovic dodá firma ze Slovenska

16:14 Kroměříž: Unimo buňky do Těšnovic dodá firma ze Slovenska

Vítězné projekty loňského úvodního ročníku participativního rozpočtu nazvaného Vaše Kroměříž se blíž…