Občané si například hodně stěžují na neúměrné množství aut, která projíždějí Jemníky a odbočují směrem na řepovskou spojku. Největší problémy jsou zde v pátek odpoledne, kdy majitelé přilehlých domů často ani nemohou vyjet na silnici se svými vozy. Primátor Nwelati řekl, že jedním z řešení by mohlo být uzavření průjezdu závorami a příslušným dopravním označením v době největší páteční odpolední špičky. Tuto variantu je nutné ještě prověřit, ale mohla by výrazně pomoci. Místní občané dostali za úkol upřesnit, v kterých hodinách je průjezd aut největší. Návrh na častější měření projíždějící rychlosti městskou policií primátor nepodporuje vzhledem k tomu, že to je především úkol státní policie.
Občany také trápí problém s nedostatečnou kapacitou nádob na tříděný odpad. Magistrát má již připravené řešení, díky kterému lze ještě letos kontejnerové stání rozšířit na úkor jednoho parkovacího místa. Ještě letos budou také na přání občanů nainstalovány sítě za basketbalový koš na dětském hřišti.
Diskutovalo se také o tom, zda by nešlo navázat cyklostezku z Mladé Boleslavi na chodník v obci a také umožnit oficiálně využívání cyklostezky i pěšími. Vzhledem k tomu, že stezka byla vybudována s pomocí evropských dotací a platí zde přísná pravidla, potrvá ještě několik let, než bude moci město provést ve využívání stezky nějaké úpravy. Prodloužení cyklostezky směrem do obce zřejmě možné nebude vzhledem k tomu, že část pozemku není města a především zde ani není dostatek prostoru. Může se pouze prověřit, zda bude možné alespoň částečně rozšířit chodník.
Město zvažuje zavedení kyvadlové dopravy do všech příměstských částí
Primátor také přislíbil, že město prověří rozsah prací a možnosti rozšíření veřejného osvětlení ve dvou lokalitách, kde přibývají nové domy. Občané také požadují doplnit oplocení dětského hřiště a primátor přislíbil, že zároveň se posoudí, zda nejsou potřebné modernizace a doplnění hřiště o nové herní prvky.
Velká diskuse se rozvinula o možnostech zlepšení cestování městskou hromadnou dopravou mezi příměstskou částí a městem. Primátor Nwelati vysvětlil, že se zvažuje zavedení kyvadlové dopravy do všech příměstských částí, tedy co nejpřímější spojení mezi těmito částmi a nejbližší frekventovanou zastávkou MHD ve městě, kde je možný přestup na další spoje. Tento model se bude dál prověřovat a upřesňovat, ale ve svém důsledku by to přineslo zvýšení četnosti spojů i rychlosti spojení s městem. Je nutné ovšem vyřešit nejen technické zajištění takového modelu, ale i dostatku řidičů pro četnější spoje. Tyto připravované změny souvisí s cílem vedení města podrobit odborné analýze celou stávající síť městských autobusových linek v Mladé Boleslavi.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV