Původní nevyhovující kruhový objezd byl zvětšen a rozšířen o dvě spojovací větve (bypassy). Současně s kompletní rekonstrukcí křižovatky byly upraveny například i dotčené opěrné zdi, kanalizace, chodníky a inženýrské sítě. Celkové náklady na rekonstrukci se vyšplhaly na 35 milionů korun vč. DPH.
Po celou dobu stavby byl provoz řízen kyvadlově. V první fázi byl provoz veden v pravé části původní křižovatky ve směru na Polsko, byly přeloženy veškeré sítě a odtěžena původní vozovka. Také byly vybudovány nové opěrné zdi a stanice pro odčerpávání spodních vod. Kompletně byla tato část rekonstrukce dokončena 26. září a díky tomu mohl být provoz sveden na novou část kruhového objezdu a začala rekonstrukce druhé části křižovatky. Ve druhé fázi byly dobudovány přeložky sítí, chodníky, ostrůvky pro pěší, osvětlení a dokončeno dopravní značení. Stavbu se podařilo dokončit v řádném termínu a plně otevřít veřejné dopravě právě dnes.
I přesto, že s sebou nesla rekonstrukce této okružní křižovatky značné dopravní komplikace, výsledek stojí za to. Zvýšila se nejen bezpečnost provozu, ale navýšila se i kapacita okružní křižovatky, čímž se urychlí průjezd městem.
Zrekonstruovaná okružní křižovatka byla dnes odpoledne slavnostně uvedena do provozu za účasti mnoha významných hostů mezi nimiž nechyběl místopředseda vlády a náchodský zastupitel Pavel Bělobrádek, ministr dopravy Dan Ťok, senátor Jiří Hlavatý, poslanci Ivan Adamec a Pavel Plzák, krajský policejní ředitel Martin Červíček, generální ředitel SŽDC, s. o., Pavel Surý, ředitelka holdingu MEDIS Blanka Kalcsová, ředitel ŘSD Hradec Králové Marek Novotný, náchodští radní a zastupitelé, zástupci dodavatele a dopravců a mnoho dalších, kteří se stejně jako řada řidičů těšili na zprovoznění tohoto největšího dopravního uzle v Náchodě.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV