V létě 2016 proto byla vypsána výzva k podání nabídky do soutěže o turistické logo Písku, kterou byli osloveni grafici na regionální i národní úrovni. Komise pro partnerské vztahy a cestovní ruch z došlých 29 návrhů vybrala 5 nejvhodnějších. Tento výběr také posoudila trojice profesionálních grafiků a následně rada města vybrala vítězné logo. Příslušná licenční smlouva byla uzavřena s autorem tohoto loga Matějem Stejskalem z Prahy.
Nové turistické logo pracuje s námětem oblouků Kamenného mostu jakožto nejznámější památky Písku. Zároveň představuje Písek jako město moderní, které je vždy „o krok napřed“. Devizou nového loga je jeho moderní vzhled, dobrá čitelnost, grafická čistota, snadná aplikovatelnost a zapamatovatelnost.
Na podzim loňského roku byl k tomuto logu zpracován grafický manuál, ve kterém byla oproti původnímu návrhu v soutěži upravena barevnost loga na modro-žlutou v souladu s obvyklými městskými barvami.
S logem, pro které byla také podána přihláška ochranné známky, se již můžete setkat na několika aktuálních propagačních tiskovinách a předmětech. Obdobně jako v případě znaku města budou moci subjekty působící v oblasti cestovního ruchu Písku na základě žádosti a schválení grafického užití toto logo také využívat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV