Olomouc – to musíte …! Město letos cílí na domácí turisty

17.06.2020 10:39

S novou kampaní, pobytovými balíčky, kartou plnou výhod i novými prohlídkovými okruhy vyráží Olomouc do letošní turistické sezony. Cílit bude hlavně na domácí turisty, které chce do města lákat v rámci jejich individuálního cestování a plánů na rodinnou dovolenou. Se začátkem sezony město spustí i nový turistický web.

Olomouc – to musíte …! Město letos cílí na domácí turisty
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

„Letošní sezona bude specifická a ponese ve znamení restartu cestovního a ruchu. Právě na to jsme se zaměřili. Chceme zúročit vše, co Olomouc nabízí a není toho rozhodně málo,“ je přesvědčena náměstkyně primátora Markéta Záleská. „Do větších měst budou turisté letos mířit spíše na jednodenní výlety. Novou kampaní, novinkami a bonusy je však hodláme oslovit natolik, aby měli důvod zdržet se déle,“ vysvětluje náměstkyně pro cestovní ruch, kulturu a sport.

Pobytové balíčky a karta plná výhod zdarma

Právě pro turisty, kteří se v Olomouci ubytují na více než jednu noc, připravilo město bonus -  kartu Olomouc region Card, kterou obdrží zdarma. Ve spolupráci s partnerskou organizací Střední Morava, sdružení cestovního ruchu, pak město nachystalo i tematicky zaměřené pobytové balíčky za zvýhodněnou cenu, i u nich je turistická karta zdarma nedílnou součástí. „Karta zahrnuje volné vstupy do více než devadesáti turistických zajímavostí a slevy na dalších zhruba osmdesát míst v Olomouci a okolí. Ten, kdo má kartu, jezdi městskou hromadnou dopravou zdarma,“ informovala náměstkyně pro cestovní ruch, kulturu a sport Markéta Záleská. Olomouc region Card má dvě varianty, pro dospělé a děti, platnost je na 48 hodin nebo 5 dnů.

Nové prohlídkové okruhy 

I v letošní sezoně se návštěvníci města obohatí o nové prohlídkové okruhy, zaměřené jsou na historii a osobnosti města. Ve spolupráci s Informačním centrem se uskuteční prohlídky Freskového sálu v Základní škole Komenium. „Ten můžeme hrdě propagovat jako olomouckou Sixtinskou kapli. Kromě toho budou probíhat prohlídky Vily Primavesy, o které je pořád velký zájem. Zcela nově si lidé budou moct vyjít s průvodcem do městských parků a za historií architektonicky zajímavých olomouckých vil,“ vyjmenovala novinky a zajímavosti vedoucí Informačního centra Olomouc Jitka Lučanová. Jednoznačným lákadlem, které v nabídce turistického centra nemůže chybět, jsou nové sluneční hodiny, které se na budovu radnice vrátily po rekonstrukci fasády.

Letní večery 

Ani v centru rozhodně nebude pusto. O příjemnou atmosféru na Horním a Dolním náměstí se postarají letní večery s multižánrovým programem, do kterého se zapojí místní spolky a umělci. Letní atmosféru na Horním náměstí doplní večerní Pohoda u Trojice. „Ve vlastní režii se nám podařilo připravit pravidelný multižánrový hudební festival komornějšího rázu, který bude centrum oživovat od 10. července do 29. srpna vždy v pátek a v sobotu.  Připravujeme také street art, připomínající významné osobnosti, svázané s Olomoucí,“ doplnila náměstkyně Markéta Záleská a připomněla květinovou výzdobu, která bude po celou sezonu v návštěvnících města evokovat těsné sepětí Olomouce s květinami.

Geolokační hry i prohlídkové trasy pro děti

Ani rodinná dovolená nebude v Olomouci nuda. Pro rodiny s dětmi město připravilo řadu novinek i osvědčených lákadel. Těšit se mohou na spuštění nové geolokační hry s názvem Skryté příběhy, která slibuje nevšední zážitek. „V letních měsících se ve městě znovu objeví postavičky kočičky Oly, v rámci prohlídkové trasy s kočičkou Olou po Olomouci, která se už několik sezon těší velké oblibě. A v nabídce pro malé turisty samozřejmě nechybí ani mobilní aplikace, jako Zachraň olomouckou pevnost, Olomoucký stroj času, Olomouc Jana Sarkandra a 3D hra Olomouc Labyrinth,“ vypočítala vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu Karin Vykydalová.

Kampaň, nový web i propagační materiály

Veškeré aktivity města na sezonu podtrhne nová reklamní kampaň se sloganem Olomouc – to musíte…! „Prostřednictvím sociálních sítí, tištěných médií, billboardů, bigboardů a roadshow budeme propagovat Olomouc napříč celou republikou,“ uvedla Markéta Záleská.  Co je možné v Olomouci vidět, zažít a navštívit zprostředkuje návštěvníkům nový turistický web, který město spustí začátkem července. Atraktivitu města umocní i nové propagační materiály o slunečních hodinách, církevních památkách, sloupu Nejsvětější Trojice, objektech někdejší olomoucké pevnosti, i cyklotrase Olomouc – Kroměříž pod názvem Arcibiskupské putování.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň upraví městský dům v Thámově ulici, vznikne tam šest bytů

13:05 Plzeň upraví městský dům v Thámově ulici, vznikne tam šest bytů

Plzeň upraví svůj bytový městský dům na adrese Thámova 32, na projekt si zažádá o podporu z evropské…