„Ty bezpečnostní stojany nepřijdou nazmar. Budou instalovány v jiných částech města. Již máme vytipovaná místa, kam je umístíme,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková s tím, že tyto stojany mají podle dosavadních zkušeností větší význam tam, kde cyklisté parkují kola dlouhodobě, například u univerzity či jiných škol a podobně. „Pro centrum města jsme zvolili jednotný typ stojanů, vycházející z těch, které byly v rámci rekonstrukce osazeny na třídě Míru a které se osvědčily i na náměstí Republiky nebo u nádraží. Mají optimální rozměr pro opření kola a lze k nim snadno uzamknout rám kola. Je to ideální řešení pro krátkodobé parkování kola. Navíc chceme, aby mobiliář v centru města byl designově sjednocen, počítáme, že po skončení udržitelnosti přibudou stojany i na třídě Míru, kde je jich nedostatek, “ dodala náměstkyně.
Akční plán 300 stojanů pro Pardubice si klade za cíl zvýšit postupně ve městě s velkým počtem cyklistů počet kvalitních stojanů na jízdní kola. Město jimi veřejná prostranství v lokalitě vymezené ulicemi Arnošta z Pardubic, 17. listopadu, Masarykovo náměstí, Sukova třída, Smetanovo náměstí a Karla IV. vybaví postupně. Během pilotní etapy, kterou financoval městský obvod Pardubice I v rámci rekonstrukce chodníků, byly stojany, jeden vždy pro dvě kola, umístěny v ulicích Sladkovského a 17. listopadu a na náměstí Republiky. Nyní přišla na řadu Karlovina, následovat bude Smilova ulice a další.
„Stojany na Karlovinu přišly na 300 tisíc korun. Instalace dalších závisí na tom, jak budeme schopni nákup nových stojanů pokrýt finančně,“ uvedla náměstkyně. Po naplnění akčního plánu by mělo být v Pardubicích více než 600 parkovacích míst, v nichž lze bicykly bezpečně zamknout.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV