Praha zvažuje zavedení nízkoemisních zón

05.03.2012 21:26

Dnes poprvé zasedla Odborná pracovní skupina pro přípravu zřízení nízkoemisních zón v Hlavním městě Praze. Tvoří ji zástupci Magistrátu hl. m. Prahy, Útvaru rozvoje hl. m. Prahy, Technické správy komunikací hl. m. Prahy a odborníci z oblasti životního prostředí a dopravy. Jejím předsedou je radní hl. m. Prahy Radek Lohynský, v jehož působnosti je životní prostředí.

Praha zvažuje zavedení nízkoemisních zón
Foto: Hans Štembera
Popisek: Žižkovský vysílač

„Jsem rád, že jsme zahájili kroky nasměrované ke  zlepšování kvality ovzduší v hlavním městě prostřednictvím jednoho z možných řešení, kterým jsou nízkoemisní zóny. Proto první úkol, který z dnešního jednání pracovní skupiny vzešel, je vypracovat analýzu proveditelnosti zřízení nízkoemisních zón v Praze. Je třeba odpovědně posoudit, zda a jaký přínos by případné zavedení těchto zón mělo,“ uvedl radní Lohynský.

Řadu poznatků z fungování nízkoemisních zón v některých velkých evropských městech prezentoval na jednání pracovní skupiny MUDr. Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví. „Například v Berlíně se podařilo zavedením nízkoemisní zóny významně snížit znečištění ovzduší jemnými prachovými částicemi a oxidy dusíku,“ řekl Šuta.

Pracovní skupina se dále zabývala legislativní úpravou problematiky nízkoemisních zón v ČR a diskutovala o prvotních úvahách, podnětech a návrzích týkajících se možného zavedení těchto zón v Praze.

V současné době existují v hlavním městě Praze zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 3,5t a 6t a autobusů. Výjimky pro vjezd do zóny zákazu vjezdu vozidel nad 3,5t a autobusů mohou být uděleny jen vozidlům splňujícím emisní normu EURO 2, od ledna příštího roku se norma zpřísňuje na EURO 4.

Regulace vjezdu těžkých nákladních automobilů byla v Praze postupně zaváděna od začátku 60. let, a to nejprve v historickém jádru, postupně pak i v dalších navazujících oblastech. V letech 2003 a 2004 se rozšířila zóna se zákazem vjezdu nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 6 tun o oblasti ležící na území Městských částí Praha 4 a 5. K poslednímu rozšíření došlo v roce 2006 v části Spořilova. V užším centru Prahy byla v roce 1999 vymezena zóna s časově omezeným zákazem vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tun celkové hmotnosti.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

20:27 Litoměřice: Obnova veřejného osvětlení přinese výraznou úsporu

Úsporu elektrické energie až o 90 % přinese městu Litoměřice projekt „Obnova soustavy veřejného osvě…