Chtějí upozornit ministerstvo pro místní rozvoj a ministerstvo dopravy na důležitou silnici, která je však ze strany státu zanedbávána.
„Chceme zvýšit význam silnice I/23, která je pro náš region velmi důležitá, ale pozornost a investice státu tomu neodpovídají,“ sdělil Pavel Pacal, který tento týden o tomto záměru jednal v Rosicích u Brna, Zastávce a Náměšti n. Oslavou. Dálková doprava ve směru Brno – České Budějovice je naváděna po dálnici D1 na Humpolec a poté na jih, což je fakticky zajížďka 42 km. „Nejde nám o to uměle navyšovat tranzitní dopravu, ale postupně dostat silnici do stavu, který si zaslouží. Jedná se především o přeložky v okolí Rosic u Brna, přemostění říčky Chvojnice, obchvat Vladislavi, obchvat Třebíče, mimoúrovňovou křižovatku Kasárna, obchvat Staré Říše, obchvat Telče a přeložku u obce Mrákotín,“ popisuje Pavel Pacal.
Tohoto cíle chtějí obce v čele s Třebíčí dosáhnout společným postupem přilehlých obcí a dalších vybraných subjektů, například velkých průmyslových podniků.
S tímto záměrem souhlasí Rosice u Brna, Zastávka u Brna a Náměšť nad Oslavou. „Další jednání budou následovat s cílem podepsat společné memorandum v září tohoto roku. Toto memorandum půjde následně na ministerstva pro místní rozvoj a ministerstvo dopravy,“ doplňuje vedoucí odboru dopravy v Třebíči Aleš Kratina.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: trebic.cz