Uherské Hradiště: Vznikne pilotní zóna rezidentního parkování

12.05.2016 11:36

V Uherském Hradišti - Tůních by měla vzniknout pilotní zóna rezidentního parkování. Shodlo se na tom vedení města Uherské Hradiště s obyvateli dané lokality na veřejném projednávání v pondělí 9. května. Plány města si vyslechl zcela zaplněný komorní sál Reduty. Rezidentní zóny plánuje město postupně zavádět v lokalitách s převládající bytovou zástavbou.

Uherské Hradiště: Vznikne pilotní zóna rezidentního parkování
Foto: Uherské Hradiště
Popisek: Uherské Hradiště

"V současné době je připravována koncepce a pilotní projekt v lokalitě Tůně, který bude v případě zájmu místních obyvatel realizován v letošním roce. Pokud by se systém osvědčil, je zájmem města jeho zavedení i v jiných částech města," uvedl starosta města Stanislav Blaha. Jedním dechem zmínil, že záměr vychází od občanů samotných. "Nejde o represi, ani záměr vydělávat na parkování. Je nutné hovořit o nutné regulaci z důvodu omezených prostorových možností pro parkování. Chceme výrazně zvýhodnit občany města v dané lokalitě a umožnit jim parkovat v místě bydliště." Rezidentní zóna, konkrétně „Zóna zákazu stání mimo vozidel s platnou parkovací kartou“ by zvýhodňovala místní obyvatele, ale současně by, za určitých podmínek, nevylučovala parkování i jiných vozidel.

"V Tůních je zhruba 350 bytů a současný počet legálních veřejných parkovacích míst je 85. Přesto zde podle nočního sčítání fyzicky parkuje průměrně 171 vozidel. Přes den je zase oblast zatížena parkováním lidí, kteří například pracují v centru města a vyhýbají se poplatku za parkování. To chceme změnit," vypověděl místostarosta Zdeněk Procházka, který má na starosti dopravu. Podle místostarosty je regulaci parkování v Tůních nutné spojit i s navýšením počtu legálních parkovacích míst v zóně. "Přestože jsme limitováni omezeným prostorem, je možné kapacitu legálních parkovacích míst operativně navýšit úpravou dopravního značení na cca 140 míst," dodal místostarosta.

Pokud město rezidentní parkování v Tůních zavede, byl by poplatek pro rezidenty (fyzické osoby s trvalým pobytem ve vyznačené zóně) symbolických 100 korun za rok, podmínkou je právní vztah k vozidlu, pro které je požadováno vystavení parkovací karty. Takzvaný abonent (např. osoba, která má v místě firmu nebo provozovnu) by pak měl platit 6000 korun za rok. Jednorázová krátkodobá parkovací karta (návštěvy, řemeslníci, atd.) by stála 10 korun na hodinu.

Parkování v Uherském Hradišti:

V Uherském Hradišti je regulované parkování rozděleno do tří parkovacích zón, se základní sazbou 10,- Kč za první hodinu parkování. V dalších hodinách je parkování regulováno dle zóny sazbou od 10,- do 40,- Kč za hodinu parkování. Pro dlouhodobé parkování jsou ve městě zřízena 4 velká záchytná parkoviště s parkovným 20 korun na den.

V majetku a správě města je celkem cca 1 327 placených veřejných parkovacích míst v centru města. Jinak je v Uherském Hradišti (včetně městských částí) celkem 4 630 veřejných parkovacích míst v majetku a správě města, nezpoplatněných je celkem 3 303 parkovacích míst.
V současné době má město dostatečnou kapacitu parkovacích míst v historickém centru a jeho blízkém okolí, což společně s regulačním nástrojem, kterým je systém zpoplatnění, vytváří fungující systém bez zásadních dlouhodobých problémů s parkováním v centru. Kde má město problémy s parkováním, jsou lokality s převládající obytnou zástavbou. Rostoucí stupeň automobilizace výrazně převyšuje kapacity pro parkování budované na sídlištích při jejich vzniku. Tento neutěšený stav vede k živelnému parkování, kdy je mnohdy na hraně zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na komunikaci. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Sdílená kola nextbike frčí. Loni na nich Zlíňané dvakrát objeli zeměkouli

22:28 Zlín: Sdílená kola nextbike frčí. Loni na nich Zlíňané dvakrát objeli zeměkouli

Město Zlín se může pyšnit úspěšnou sezónou bikesharingu v roce 2023, jak naznačují nově zveřejněná d…