„Těší nás, že se nám podařilo získat maximum poskytovaných dotací z evropských prostředků a můžeme je využít pro modernizaci, ekologizaci a další rozvoj městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích. Naše investice do trolejové sítě, měníren, nákupu nových vozidel, modernizaci odbavovacího systému vozidel i areálu vozového depa včetně výstavby fotovoltaiky dosáhnout v období let 2019 – 2024 objemu 851 miliónů korun. Z toho 85 procent vynaložených nákladů pokryjí evropské dotace,“ shrnuje ředitel DSZO Josef Kocháň.
Dovládne Fialova vláda do voleb 2025? Bez ohledu na vaše přáníAnketa
Co se již podařilo realizovat a u čeho běží doba udržitelnosti (hodnota 206 mil. korun):
- prodloužení trolejového vedení v Otrokovicích
- pořízení nových parciálních trolejbusů
- modernizace a výstavba nových měníren
Aktuálně rozpracované projekty (400 mil korun):
- nákup 25 nových bateriových trolejbusů
- pořízení nového elektronického odbavovacího systému
Připravuje se k realizaci v roce 2024 (245 mil. korun):
- nové trolejbusové tratě
- nové palubní počítače do vozidel
Výsledkem uvedené investiční činnosti by měla být mimo jiné připravenost DSZO pro přechod na zcela bezemisní městskou dopravu do roku 2035. „Naše projekty jsou odvážné, ale díky dotačním programům realistické a realizovatelné. Daří se nám využívat dotačních prostředků, které se nabízejí. Projekty, které předkládáme, obstojí v konkurenci řady dalších žadatelů a patří mezi ty, kterým jsou dotační prostředky skutečně přiznávány,“ uvedl administrátor dotačních projektů DSZO Jaromír Schneider.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV