Zlín: Město chce dosáhnout většího otevření bývalého baťovského areálu

08.05.2012 11:34

Průmyslový areál bývalých baťovských závodů by se měl více otevřít dopravě. Taková je snaha města Zlína, které na tomto území vlastní pozemky, na kterých se nachází komunikace. Otevřenější areál podpoří další rozvoj firem, které v něm našly zázemí.

Zlín: Město chce dosáhnout většího otevření bývalého baťovského areálu
Foto: zlin.eu
Popisek: Letecký pohled na centrum města Zlín

"To, že je v areálu doprava do značné míry regulována mělo svůj význam. Vývoj se ale posunul, neveřejnost mnoha komunikací v tomto prostoru se stala problémem," prohlásil 2. náměstek primátora Aleš Dufek, který byl radou města pověřen řešením potíží, které současný systém dopravy v bývalém baťovském areálu přináší.

Jednání o otevření areálu, ve kterém je většina komunikacích účelových, veřejně nepřístupných, začalo za účasti města před několika týdny. Prvním výsledkem je, že od poloviny března se při vjezdu do areálu neplatí v prostoru od obchodního centra Interspar po budovy s číselným označením 30. Nynější snahou města je dosáhnout co nejdříve otevření nejzápadnější části areálu. "Chceme docílit toho, aby nebyli zákazníci či zaměstnanci firem působících v tomto prostoru při vjezdu do areálu nijak omezováni. Dosud je zde vjezd zpoplatněn. Za potřebné naopak považujeme, aby střední část areálu zůstala i nadále uzavřena, protože se v ní nachází výroba," sdělil Aleš Dufek.

Město vstoupilo do složitých jednání s podnikatelskými subjekty, které působí v bývalém baťovském areálu, v pozici vlastníka pozemků, na kterých se nachází komunikace. Ty však nespravuje, od roku 2009 je má ve výpůjčce družstvo s názvem SPBAZ (Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín), které za vjezdy vozidel do areálu vybírá poplatky. Vybrané částky poté investuje do údržby silnic. Tento systém však nyní nevyhovuje části podnikatelů v areálu. Obrátili se proto na radnici, aby pomohla zprostředkovat zrušení placených vjezdů. "Najít řešení, se kterým by souhlasily všechny podnikatelské skupiny, je nesmírně obtížné, mají totiž rozdílné zájmy. Vyjednávací pozici města navíc komplikuje fakt, že je sice vlastníkem pozemků pod komunikacemi, na ně se ale dá vjet přes tři vjezdy, které jsou v soukromých rukou," řekl Aleš Dufek.

Bývalý baťovský průmyslový areál se rozkládá na ploše asi 60 hektarů. V současné době se v něm nachází 107 budov, ve kterých sídlí cca 200 firem. Celým územím prochází 12 kilometrů silnic, je zde také vybudovaná železniční vlečka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zlin.eu

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

22:28 Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

Experti na školství vyrazili za inspirací do holandských škol. Třicet osm zástupců škol z celého Čes…