Babiš (ANO): Konec aut se spalovacím motorem?

26.11.2016 14:22

Německá spolková rada navrhla zakázat prodej aut se spalovacími motory od roku 2030. To prosím není vtip.

Babiš (ANO): Konec aut se spalovacím motorem?
Foto: Hnutí ANO
Popisek: Miloš Babiš, poslanec hnutí ANO

Když jsem si tuto zprávu přečetl, hned mne napadla paralela s německým odklonem od jaderné energetiky. Jakkoli absurdně konec jádra před lety z německých úst zněl, skutečně je zaváděn do praxe.

Nyní tedy došlo i na klasické automobily s benzínovým či naftovým pohonem. V tuto chvíli měla spolková rada „pouze“ požádat Evropskou unii o vytvoření nařízení, které by zakázalo spalovací motory v EU od roku 2030. Jedná se tedy zatím o pouhou žádost, ta nám ale ukazuje jasný směr, kterým se Německo (a potažmo celá EU) bude v oblasti automobilů a jejich legislativy ubírat. Je možné, že datum se ještě v průběhu vyjednávání posune. Rok 2030 se sice zdá vzdáleným, ale z hlediska nastavení průmyslu a trhu je to jen stěží představitelný cíl.

Čtu-li v souvislosti s Německem o naftě, nemohu si nevzpomenout na stále ještě živou kauzu Dieselgate. Důsledkem jsou propady prodejů dieselových aut a výhled na přísnější emisní limity. Dieslové motory se nebudou výrobcům vyplácet. Přidáme-li k tomu německý nápad na postupné zvyšování daní na naftu, možná se opravdu dočkáme konce tohoto pohonu.

V mnoha evropských zemích existuje silná finanční podpora ze strany státu při nákupu elektroautomobilů či vozů s jiným alternativním pohonem. U nás už taková státní podpora také začíná, byť se jedná zatím spíše o podporu např. obcím při nákupu minibusů či komunální techniky. V budoucnu tedy podle výše uvedených signálů můžeme dle mého názoru počítat ze strany EU s větší podporou koupě alternativních pohonů, s dražší naftou a benzínem či s vyšším zdaněním aut se spalovacími motory.

Ať už bude naše automobilová budoucnost jakákoli, lakmusovým papírkem dle mého názoru bude vývoj u dieslových motorů. Vývoj na jejich trhu nám ukáže, jak dlouho do aut budeme ještě tankovat a od kdy už budeme auta strkat přes noc do zásuvky.

Psáno pro blog.idnes.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Zpackali jsme to víc, než byste čekali, vaše TOP 09

8:14 Laudát (KAN): Zpackali jsme to víc, než byste čekali, vaše TOP 09

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nominaci a odvolání nominace Pavla Tuleji na post m…