ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu

30.08.2017 14:12

Liberec jako jediné město v České republice nad 100 tisíc obyvatel nemá kvalitní železniční spojení s hlavním městem a moderní napojení na republikovou železniční síť, stejně jako další největší města kraje Jablonec nad Nisou a Česká Lípa.

ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

ČSSD modernizaci železničních tratí v kraji proto považuje za jednu ze svých priorit a vyzývá občany, aby podpořili petici za bezodkladné zlepšení železniční sítě v Libereckém kraji, kterou představila v rámci slavnostního zahájení kampaně.

Současné železniční spojení slouží od dob Rakouska-Uherska a neprošlo od té doby výraznou modernizací ani elektrifikací. „Železniční infrastruktura v kraji je nevyhovující. Jenaprosto nezbytné, aby vznikla kvalitní alternativa autobusové dopravě, která zajišťuje spojení mezi regionem a Prahou. V současné době se vlakem z Liberce do Prahy dostanete zhruba za dvě a půl hodiny s nutností přestupu, zatímco autobusem je to téměř o polovinu času méně. Věřím, že občané Libereckého kraje budou s námi souhlasit a podpoří petici, kterou chceme apelovat především na ministerstvo dopravy, aby současný stav železnic začalo urychleně řešit," říká lídryně ČSSD v Libereckém kraji Michaela Marksová.

ČSSD považuje moderní železnici nejen za lepší variantu individuálního automobilismu, ale také silniční nákladní dopravy s potenciálem kvalitního spojení do Německa a Polska. „Cílem není jen zrychlení cestování, ale také snížení zátěže pro životní prostředí, které plyne ze silniční dopravy. Počet aut stále roste, doprava houstne, objem spalin vypouštěných do ovzduší se zvyšuje a má dopad na zdraví občanů Libereckého kraje. Musíme tedy lidem nabídnout ekologičtější varianty cestování, které však budou stejně kvalitní," dodává Marksová.

ČSSD konkrétně ve své petici, která je adresována české vládě a Ministerstvu dopravy, požaduje:

1. objednávku alternativní přímé železniční dálkové osobní dopravy Praha – Mladá Boleslav – Liberec od 10. 12. 2017, resp. jízdního řádu 2017/2018, a to nejméně 2 páry vlaků s možností přepravy imobilních cestujících;

2. bezodkladné řešení železniční infrastruktury mezi Libercem a Prahou a postupnou modernizaci, zkapacitnění a napřimování jednotlivých traťových úseků s cílem zvyšování rychlosti a kvality železničního spojení mezi Libercem a Prahou jako alternativy přetížené dálnici D10 pro osobní i nákladní dopravu; zajištění potřebných investic do modernizace a zkvalitnění železniční dopravy na území Libereckého kraje směřující k zlepšení dopravní obslužnosti celého kraje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): V novele o návykových látkách je schován fakt o hygienách. Nepřípustné

20:01 Mašek (ANO): V novele o návykových látkách je schován fakt o hygienách. Nepřípustné

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…