Čeští a bavorští zelení: Chceme modernizaci železnice do Německa

01.11.2016 17:31

Plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na rekonstrukci železničních tratí z Čech do Německa jsou pro dopravu v 21. století naprosto nedostačující. Shodli se na tom zástupci bavorských a českých zelených na společném jednání v městečku Furth im Wald.

Čeští a bavorští zelení: Chceme modernizaci železnice do Německa
Foto: zeleni.cz
Popisek: Michal Berg

"SŽDC plánuje rekonstruovat tratě většinou jako jednokolejné, místy s maximální rychlostí jen 90 km/h. To jsou ale vyhozené peníze," uvedl místopředseda Strany zelených Michal Berg. "Jak nákladní, tak osobní dopravu trať s těmito parametry nijak nepřitáhne. Pro nákladní dopravu nebude mít dostatečnou kapacitu, cestujícím zase nijak zásadně nezrychlí dopravu do Německa," dodal.

"Dvacet pět let po pádu železné opony je třeba, aby se věci konečně pohnuly dopředu. Cílem je mít dvojkolejnou elektrifikovanou trať, buď v zásadně rekonstruované podobě, nebo úplně novou s parametry vysokorychlostní tratě," podpořil investice předseda Strany zelených v Bavorsku Eike Hallitzky.

"Je potřeba si uvědomit, že investice do moderních železničních tratí jsou ku prospěchu i řidičům - čím více cestujících i nákladu bude jezdit po kolejích, tím budou silnice bezpečnější a méně přecpané," doplnil vedoucí dopravní odborné sekce Strany zelených Tomáš Tužín.

Přepravce ale nejvíce zajímá cena a požadovaný čas dodání zásilek. Tyto parametry však ve velké míře závisí na platbách za dopravní cestu, která je pro železniční dopravce vysoká, pro dopravu silniční naopak minimální. Je nezbytné co nejrychleji vytvořit takové prostředí, aby se i silniční doprava řídila zákony trhu a nesla plně náklady na výstavbu a údržbu silnic. “Také legislativní podmínky jsou nesrovnatelné, protože každý nováček s týden starým řidičákem může jet s kamionem třeba do Španělska, na železnici je to jak s technikou, tak i s personálem nepředstavitelné. Vše musí splňovat zásadně přísnější podmínky. Tyto disproporce je třeba odstranit. Podmínky musí být spravedlivé pro všechny,” dodává Tomáš Tužín.

Zelení apelují na vládu, aby se vyvarovala chyb, které přineslo například plánování dálnice D8 nebo odsun brněnského nádraží. ”Výběrem nevhodné varianty si způsobíme nekončící problémy v budoucnosti,“ zdůraznil Michal Berg.

Bündnis 90/Die Grünen mají v bavorském zemském sněmu 18 poslanců a za lepší dopravní propojení obou zemí dlouhodobě lobbují i na celoněmecké úrovni. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Prokšanová (KSČM): Děkujeme - nezapomínáme. Nikdy!

6:03 Prokšanová (KSČM): Děkujeme - nezapomínáme. Nikdy!

Kdo nás osvobodil? A komu to nemáme zapomenout? Snad nám ministryně Černochová napoví!