Podle Strany zelených (SZ) je toto řešení neefektivní a stát by měl postavit novou vysokorychlostní trať, která může konkurovat výrazně rychlejšímu silničnímu spojení. Za nepřijatelné považuje SZ i to, že modernizovaná trať do Bavorska by měla být podle plánu ministerstva dopravy zprovozněna až v roce 2025.
"Zásadně nesouhlasíme s návrhy investic do železniční sítě, které jsou nekonkurenceschopné k silniční dopravě už v okamžiku, kdy vznikají na papíře. U silniční sítě je samozřejmostí, že nové dálnice s moderními parametry slouží dálkové nákladní a rychlé osobní dopravě, zatímco stávající infrastruktura je ponechaná a plně využitá pro regionální dopravní obslužnost,” uvádí Jana Drápalová, předsedkyně SZ.
Výsledným efektem vynaložení obrovských nákladů na modernizaci stávající tratě by byla jízdní doba o půl hodiny delší v případě Mnichova a hodinu delší v případě Norimberka, než při jízdě osobním automobilem v současnosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Strana zelených