Havlová (VV): Bude D1 Italian job? Eurovie i Skanska poraženi na hlavu

19.12.2014 11:16

V tomto týdnu zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic cenové nabídky na modernizaci tří úseků dálnice D1. Vítězná italská firma SERENISSIMA COSTRUZIONI nejenže vypálila „ českým“ společnostem rybník, ale dokonale prokázala, že se tu celá léta staví předraženě a odírá se stát, potažmo daňový poplatník.

Havlová (VV): Bude D1 Italian job? Eurovie i Skanska poraženi na hlavu
Foto: Úsvit přímé demokracie
Popisek: Poslankyně za hnutí Úsvit přímé demokracie Olga Havlová

Pojďme si dát krátký historický exkurs. V srpnu minulého roku přinesl Nejvyšší kontrolní úřad studii, v níž stroze konstatoval, že se náklady při výstavbě českých dálnic daly snížit minimálně o 12 až 20 procent. Stavebním gigantům jako jsou Skanska a Eurovie se tato zpráva jistě špatně četla a namísto sklopení uší a červenání se, se omezily pouze na obranné tvrzení, že je to nepodložená lež a že jsou od dob Víta Bárty nuceni stavět za dumpingové ceny. Rok se s rokem sešel a duch zprávy NKÚ dokonale ožívá v přehledu cenových nabídek na dostavbu tří úseků nejdůležitější dopravní tepny dálnice D1.

Čísla nelžou. Italská firma nabídla dostavbu úseku 03 za necelých 400 milionů korun a ještě jako bonus přidala 120 měsíční záruku oproti ostatním. Druhý Metrostav chce dostavět za 550 miliónů!

Na dalších úsecích sice nenabízí nejdelší záruku, ale zase suverénně vyhrává cenou. A to i přes to, že Itálie má HDP na hlavu 34,600 usd a je tu logicky vyšší cena práce než v ČR s 25500 usd HDP. Jak je to možné?Nevidím jiné vysvětlení, než že nás tu celou dobu velkostavitelé jednoduše odírali.

Pokud Vás téma předražených a často nekvalitních dálnic zajímá, počkejme si teprve na to, jaké výsledky přinese sněmovní vyšetřovací komise D47.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Veciverejne.cz

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hájek (STAN): Nejúrodnější půda se už nebude plošně měnit v parcely pro obchoďáky

4:32 Hájek (STAN): Nejúrodnější půda se už nebude plošně měnit v parcely pro obchoďáky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ochraně půdy.