Hejtman Netolický: Doba realizace některých staveb je nadhodnocená

18.01.2018 6:34

Kraj tlačí na dodavatele. Silnice na Staré Hradiště bude opravena za dva měsíce.

Hejtman Netolický: Doba realizace některých staveb je nadhodnocená
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Krátké zamyšlení hejtmana Netolického.

Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání chválila výběr dodavatele na modernizaci silnice II/324 v úseku Pardubice – Staré Hradiště. Jedná se o první stavbu, která byla vysoutěžena s využitím pomocného kritéria délky dokončení stavby. Ta v tomto případě nepřesáhne 60 dní. Výsledná cena díla činí necelých 16 milionů korun bez DPH.

„V minulosti se nám zdálo, že doba realizace některých staveb je nadhodnocená a zbytečně jsou omezování občané příslušných obcí a řidiči projíždějící naším regionem. Proto jsme přistoupili k tomu, že je nutné vedle ceny přihlédnout také k době, za kterou jsou stavební firmy schopné celou stavbu dokončit a tím zkrátit dobu objízdných tras. Systém, který byl do současné doby využíván, nenutil dodavatele nasazovat maximální možné kapacity tak, aby se celá stavba dokončila v co nejkratším možném termínu,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Na příkladu tohoto kilometr a půl dlouhého úseku jsme si potvrdili, že rozdíly mezi jednotlivými subjekty v termínu dokončení stavby mohou být až dvojnásobné. Nejkratší nabízená doba je 60 dní, zatímco nejdelší celých 150,“ doplnil hejtman Netolický.

„Modernizace se dočká část silnice směrem z Polabin na Staré Hradiště, kde bude ukončena před kruhovým objezdem u fotbalového hřiště. Část silnice v délce přibližně 450 metrů je z modernizace vynechána, protože bude řešena v rámci Severovýchodního obchvatu,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš, který připomněl, že se nejedná o jediný projekt, o jehož podporu bude kraj žádat v rámci evropských fondů. „Celkem se jedná o podporu 31 projektů v souhrnné výši dosahující 2,5 miliardy korun. V zásobníku projektů pro tento způsob financování jsou pouze silnice II. třídy, což je způsobeno nastavením dotačních podmínek, kdy je možné podpořit pouze silnice, které navazují na takzvané TEN-T sítě, což silnice III. třídy nesplňují,“ uvedl Michal Kortyš.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Věda a výzkum patří pod školství. Ukončete tu šarádu s hledáním ministra

18:14 Hašek (PRO): Věda a výzkum patří pod školství. Ukončete tu šarádu s hledáním ministra

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k hledání nového ministra pro vědu a výzkum.