Zvláštní jev se však ukazuje: od minulého čtvrtka se špatně shání deník Právo, Hospodářské noviny a Haló noviny. Zato MF Dnes, která ještě před deseti dny byla v tabáku, na benzínce a v krámě, kam chodím pravidelně pro denní tisk i svačinu, nedostatkovým zbožím, teď leží v hromadě nepovšimnutě ladem. Nepátrám po politickych příčinách proč a zač...
Spíše mě, coby čtenáře MF Dnes, zajímá to, nač mám utrácet za "čtení" tlustého 24 stránkového deníku, když více, jak 9 jeho stran (v přepočtu) tvoří inzerce.
Letáky Tesca (str.3), Bauhausu (str. 6 - 7), Albertu (str. 8), Penny (str. 9), pojisteni.cz (str. 10), Mountfieldu (str. 12 - 15), Okey (str. 16), Billy (str. 17), Hallady (str. 19) a Sazky (str. 24), mi chodí téměř denně do schránky, nepotřebuji být tedy těmito reklamami zahlušena i v novinách.
Dokáži jasně a logicky pochopit, že celostátní výtisk denního, v dnešních dnech více než dehonestovaného periodika, je potřeba doplnit reklamou, když se redaktoři vylučují, ale takto klesnout, to je skutečná škoda pro kdysi dávno uznávané noviny - dobrý a nestranný deník.
Je mi v tuto chvíli lito redaktorů, kteří v MF Dnes i přeze všechno zůstali a musi na sebe poslouchat špínu, kterou jim způsobil někdo, kdo se skutečnou žurnalistikou nemá moc společného.
Vážím si například Josefa Kopeckého, právě z MF Dnes za to, že je jednim z těch, kteří ctí novinářskou etiku a snaží se psát objektivně. Tak by měl novinář působit.
Cílem zpravodajství totiž není publikovat svůj postoj, nýbrž mnohdy nezajímavou „svodku událostí“, opatřenou příslušným titulkem. Od svéhlavých a zavádějích názorů v novinách jsou různí „komentátoři“, „publicisté“ a „analytici“, nejlépe pak tací, kteří dokáží rozebírat jakékoli krize, pochopitelně z dlouhodobého hlediska.
Netřeba je jmenovat, publikují pod různými jmény, napříč novinářským spektrem.
Jaká však poptávka, takový „krám“. Jediné, co mne však v tomto případě mrzí, je obraz politické scény napříč novinařinou.
Takové Haló noviny, MF Dnes a další tiskoviny stranických charakterů, jsou tristním a zářivým příkladem toho, jak žurnalistika nemá vypadat.
Bc. Šárka Konečná
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV