Kortyš (ODS): Kraj vyčíslil výši první pokuty pro BusLine a přidává autobusové spoje

09.10.2022 7:37

Za neodjeté spoje v červnu letošního roku padla první pokuta. Krajský úřad v souladu se smluvními podmínkami vyměřil dopravci BusLine sankci ve výši 3,15 milionu korun a další budou následovat. Od 1. října také došlo k posílení vybraných spojů.

Kortyš (ODS): Kraj vyčíslil výši první pokuty pro BusLine a přidává autobusové spoje
Foto: archiv kandidáta
Popisek: Michal Kortyš (ODS)

„V tuto chvíli ještě řešíme finanční vyrovnání za to, že několik týdnů nebylo kvůli nezvládnuté situaci vybíráno jízdné. 

Anketa

Pro koho byste raději hlasovali ve 2. kole prezidentské volby?

hlasovalo: 22216 lidí
To vše chceme proplatit a budeme postupovat přesně v souladu se smlouvou a zákony. Na druhou stranu chci dodat, že v poslední době byly problémy způsobeny například také covidem, nemocní řidiči se pomalu vrací do práce. S dopravcem intenzivně jednáme a snažíme se pomoci, abychom cestujícím zajistili lepší servis. Externí firmě jsme například zadali analýzu dvou regionálních spojů, kde by mohly vypomoci poptávkové autobusy,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.

Od 1. října kraj upravil některé jízdní řády autobusů a na vybraných linkách přidával spoje. „Došlo k některým časovým úpravám, aby autobusy lépe navazovaly například na začátek a konec výuky na školách, což jsme teď řešili a ještě budeme řešit se starosty, řediteli i rodiči. Naší prioritou je, aby se děti ze všech částí kraje včas dostávaly na zahájení školní výuky. Spoje posilujeme například mezi městy Vysoké Mýto-Chrudim, Česká Třebová-Litomyšl, Lanškroun-Letohrad a Svitavy-Litomyšl. Veškeré úpravy najdou lidé na webech oredo.cz a idos.cz. V tuto dobu denně BusLine jezdí 1670 spojů, celkem jich Pardubický kraj každý den vypravuje zhruba 3400. Neodjeté jsou jednotky procent,“ dodává Kortyš.

Kraj ročně zajišťuje dopravní obslužnost v objemu 16,5 milionu kilometrů. Tato čísla dlouhodobě rostou, v roce 2010 bylo odjeto 13,14 milionu kilometrů, o pět let později se jednalo již o 15,82 milionu kilometrů.

V roce 2021 dosáhly náklady na autobusovou dopravu výše 500 milionů korun a s ohledem na inflaci a zvyšování cen bude finální částka za letošní rok pravděpodobně ještě vyšší. Kvůli nedostatku řidičů, kterých podle odhadů chybí v České republice až 15 tisíc, a neustále se zvyšujícím nákladům je do budoucna možné, že Pardubický kraj bude v příštích letech po dohodě s městy a obcemi snižovat celkový objem odjetých kilometrů.

Michal Kortyš

  • ODS
  • E-mail: KortysM@senat.cz, FB @kortysmichal
  • senátor

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Semelová (KSČM): Útok na povinnou školní docházku

6:03 Semelová (KSČM): Útok na povinnou školní docházku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návrhu Josefa Středuly na zkrácení povinné školní d…