Ministr Havlíček: Oběhové hospodářství má značný potenciál

10.06.2019 14:32

Slavnostní atmosféra ve Valdštejnském paláci Senátu Parlamentu ČR byla plná napětí a očekávání, kdo z nominovaných bude stát na stupních vítězů? Pozvání na tuto významnou akci dostali všichni vítězové a nominovaní účastníci. Sešlo se zde více než 150 účastníků, mezi které patřili především vítězové a nominovaní již třetího ročníku soutěže Ministerstva průmyslu a obchodu „Přeměna odpadů na zdroje“, mediální a odborní partneři a sponzoři této soutěže.

Ministr Havlíček: Oběhové hospodářství má značný potenciál
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček

V historických prostorách Valdštenského paláce uvítal účastníky akce senátor Ladislav Kos, místopředseda Výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu Senátu PČR. V úvodu hlavní části programu, kterou bylo předávání cen vítězům, vystoupil místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.

„Oběhové hospodářství má značný potenciál, a propojením s inovačními aktivitami a exponenciálně se rozvíjejícími digitálními technologiemi můžeme dosáhnout významného pokroku v udržitelném využívání zdrojů s pozitivním vlivem na životní prostředí a na kvalitu našeho života. A tímto směrem se chceme vydat,“ řekl ministr Havlíček.

Na závěr svého vystoupení pak dodal: „Jsem proto velmi rád, že se nám podařilo oslovit tolik podnikatelů, starostů, učitelů a mladých lidí i dětí, kteří svými projekty a díly dokázali, že synergie techniky, kreativity a citu pro přírodu kolem nás přináší užitek, krásu a radost. Vyjadřuji svůj obdiv všem vám, účastníkům soutěže, za inovativní a kreativní nápady a řešení. Svými projekty a díly jste vytvořili soubor skvělých příkladů pro ostatní. To je ten nejlepší způsob, kterým můžete v rámci svých možností přispět k přechodu naší země na oběhové hospodářství. A to je náš společný cíl.“

Přehled udílených cen v soutěži Přeměna odpadů na zdroje 2019

Kategorie 1 – pro Výrobní podniky – výrobek z druhotných surovin

  1. místo ARP Bohemia s.r.o., Libčice nad Vltavou
    za produkt „Pryžová deska ARPTEX z odpadních pryží a pneumatik“
  2. místo Manetech, a.s. Praha
    za „Přeměnu tekutých odpadů na organický substrát či rekultivační kompost technologií MANETECH“
  3. místo Transform a.s.Lázně Bohdaneč
    za „Výrobky z materiálu TRAPLAST - získaný recyklací plastových komunálních odpadů“

Kategorie 2 – pro Stavební společnosti - využití druhotných surovin ve stavebnictví

  1. místo Panattoni Europe, Praha
    za projekt „Panattoni Park Ostrov North - rekordní využití druhotných surovin při revitalizaci brownfieldu“
  2. místo AZS 98 s.r.o. Plzeň
    za projekt „Zahradní jezírko s využitím 100 % recyklovaných materiálů“
  3. místo EKO servis Zábřeh s.r.o.
    za projekt „Recyklace v praxi - výstavba BMX dráhy Zábřeh s využitím recyklátů“

Kategorie 3 - pro Veřejnou správu - využití druhotných surovin v projektech veřejné správy

  1. místo Obec Kněžice, okr. Nymburk
    za projekt „ESO Kněžice – energetické a materiálové využití odpadů“
  2. místo Městys Pozořice, okr. Brno venkov
    za projekt „REUSE POZOŘICE - podpora opětovného využití spotřebního zboží“
  3. místo Obec Otice, okr. Opava
    za projekt „Náhrada pitné vody přečištěnou odpadní vodou s využitím výrobku s ukončenou životností“

Kategorie 4 - pro Vysoké školy – Projekty studentů vysokých škol

  1. místo Ing. Zdeňek Proška, ČVUT v Praze
    za projekt „Stavební nízkonákladový systém s vysokým obsahem odpadních surovin“
  2. místo Ing. Lucia Bulíková, VŠB TU Ostrava
    za projekt „Silniční pojivo pro úpravu zemin s vysokým podílem druhotných produktů“
  3. místo Bc. Marcel Havrda, ČZU v Praze
    za projekt „Využití pivovarských kvasnic jako přídavek do ekologicky šetrných hnojiv pro vyšší výnos rostlin“

Kategorie 5 - pro Střední školy - projekty a díla studentů VOŠ, SŠ, SOU

  1. místo Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku Hradec Králové
    za projekt „Kolekce YATE – užitné a dekorativní předměty z odpadních plastů“
  2. místo Střední uměleckoprůmyslová škola Jihlava - Helenín
    za projekt „Readytomake! – užitné předměty z různých výrobků s ukončenou životností“
  3. místo Integrovaná střední škola živnostenské Plzeň
    za projekt „Obývák – přeměna učebny ve společenský prostor recyklovaným nábytkem a bytovými doplňky s využitím starých džínů“

Kategorie 6 - pro Základní školy - projekty a díla žáků ZŠ

  1. místo Speciální Základní škola Králíky
    za projekt „Nový život odpadových nádob“
  2. místo Základní škola Partyzánská, Česká Lípa
    za projekt „Hmyzí hotel z druhotných surovin“
  3. místo Základní škola a Mateřská škola Chýně
    za projekt „Dřevěná stavebnice z odpadního dřeva“

Kategorie 7 - Videoprojekty ZŠ a SŠ

  1. místo Základní škola a Mateřská škola Masarykova, Hnojník
    za videoprojekt „Přeměna odpadů na učební pomůcky“
  2. místo Základní škola Velehrad
    za videoprojekt „Vermikompostování“
  3. místo Základní škola a Mateřská škola Kladno
    za videoprojekt „Příběh věcí, které chtějí být dál užitečné“

Podrobnosti o jednotlivých projektech včetně fotodokumentace jsou k dispozici v Katalogu 3. ročníku soutěž MPO přeměna odpadů na zdroje 2019, který bude zveřejněn v následujících dnech na webových stránkách MPO a v tištěné formě lze Katalog získat v recepci budovy MPO, Na Františku 32, Praha 1.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.