Ministr Prachař: Do Vídně bude čtyřpruh

16.10.2014 15:45

Nedávné spekulace o tom, že Ministerstvo dopravy nechce vybudovat silnici spojující Brno a Vídeň ve čtyřpruhovém uspořádání, jsou definitivně vyvráceny. Centrální komise Ministerstva dopravy ve středu 15. 10. schválila na základě studií zpracovaných za dohledu Ministerstva dopravy šířkové uspořádání rychlostní silnice R52 v úseku Pohořelice – Mikulov v kategorii čtyřpruhová komunikace o šířce 25,5 metru.

Ministr Prachař: Do Vídně bude čtyřpruh
Foto: ANO
Popisek: Ministr dopravy Antonín Prachař

„Dodržuji jen to, co jsem od počátku tvrdil. Nikdy bych si nedovolil navrhovat, že pro spojení Brna s Vídní stačí obyčejná dvoupruhová silnice. Znovu to opakuji, diskuse o dvoupruhu vyplynuly z mého jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a na jím uvedeném faktu, že rakouská strana až k našim hranicím dočasně čtyřpruh nepovede,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.

Plán spojit  jihomoravskou metropoli s hlavním městem Rakouska čtyřproudovou dálnicí nebyl nikdy ohrožen. Spekulace se objevily v některých médiích poté, co z jednání ministra Prachaře s hejtmanem Pröllem jasně vyplynulo, že rakouská strana zatím nepočítá v příhraničním úseku se čtyřproudou komunikací a zaměřuje se na dobudování obchvatů měst. „I pro nás je nejbližším úkolem postavit obchvat Mikulova, což by spojení s Rakouskem výrazně usnadnilo a ulevilo dotčeným částem Mikulova. Příprava celého úseku mezi Pohořelicemi a rakouskou hranicí ale probíhá pro definitivní čtyřpruhové uspořádání, což nijak nevylučuje to, že v případě komplikací s přípravou navazujících úseků by tato komunikace mohla být dočasně vybudovaná jako dvouproudá. Včerejší rozhodnutí Centrální komise jenom potvrdilo, co jsme celou dobu říkali a očekávali, a snad již bude konec spekulacím o tom, že bych já nebo kdokoliv jiný na ministerstvu uvažoval vyřešit tuto strategickou komunikaci obyčejným dvoupruhem,“ říká ministr Prachař.

O dočasném dvoupruhovém uspořádání s územní rezervou pro čtyři pruhy ministr dopravy dříve hovořil pouze a jen v souvislosti s obchvatem Mikulova, neboť ani v tuto chvíli ještě není možné předjímat, zda a v jaké podobě Jihomoravský kraj schválí vlastní Zásady územního rozvoje. Právě tyto chybějící zásady jsou totiž hlavní překážkou pro přípravu a následnou realizaci rychlostní komunikace R52 jako celku. Dokud zastupitelé jihomoravského kraje neschválí zakotvení rychlostní silnice R52 v Zásadách územního rozvoje, není možné přípravu celého úseku k rakouským hranicím dořešit. Jediný úsek, který není podmíněn přijetím Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, je tříkilometrová část vedená okolo Mikulova. „Za Ministerstvo dopravy má v každém případě čtyřpruh v celé délce R52 zelenou,“ uzavřel Prachař.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

22:12 Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové vládě v Nizozemí.