Ministr Ťok: Pokud to bude nutné, finanční prostředky ještě navýšíme

28.09.2017 10:08

Snížit hluk nákladní železniční dopravy, prosadit nové a rychlejší železniční propojení Prahy a Berouna/Hořovic, rekonstruovat stávající trať z Prahy do Berouna a do budoucna sledovat její využití primárně pro příměstskou dopravu, stejně tak přesunout dálkovou dopravu z údolí řeky Berounky ve společném memorandu předpokládá Ministerstvo dopravy, Středočeský kraj a Svazek obcí – Region Dolní Berounka.

Ministr Ťok: Pokud to bude nutné, finanční prostředky ještě navýšíme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Ministerstvo dopravy tímto krokem vyšlo vstříc občanům, kteří dlouhodobě volají po zlepšení situace v této lokalitě.

„Chceme podpořit maximální využití dotačních programů z evropských i národních fondů na modernizaci brzdných systémů nákladních železničních vozů a dosáhnout vyřazení starých vozů s litinovými špalíky. Pokud to bude nutné, finanční prostředky ještě navýšíme. Současně chceme zavést motivační systém plateb za využití tzv. tichých nákladních vozů, systémem bonus/malus,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy těmito kroky vychází vstříc občanům regionu Dolní Berounka, kteří si na hlučnost nákladní železniční dopravy dlouhodobě stěžují. V rámci programu pro zajištění interoperability železniční dopravy je plánováno využití prostředků EU v celkové hodnotě cca 180 milionů korun, což přibližně odpovídá modernizaci 30 tisíc vozů při spolufinancování do výše 50 % z veřejných prostředků. Modernizace s využitím těchto prostředků budou probíhat od letošního roku až do roku 2021, s cílem snížit hluk na železniční síti ČR, včetně trati z Prahy do Berouna do roku 2025.

Dále se úřad podpisem memoranda přihlásil k citlivé rekonstrukci nejkritičtějších míst železniční trati Praha – Beroun a co nejrychlejšímu zahájení realizace optimalizace trati Praha – Beroun, kterou připravuje Správa železniční dopravní cesty. Přitom samozřejmě bude brán ohled na přírodní charakter této lokality tím, že hluk může být minimalizován i bez využití vysokých protihlukových stěn.

Třetím cílem memoranda je přesun dálkové dopravy mimo údolí řeky Berounky. „Naší snahou je prosadit ekonomicky obhajitelnou variantu přímého železničního propojení Prahy a Berouna/Hořovic, které povede mimo údolí Berounky a jako součást celoevropské páteřní železniční sítě bude využíváno nákladní i osobní dopravou. Trať Praha Smíchov – Beroun bychom do budoucna rádi využívali zejména pro příměstskou dopravu,“ uzavřel ministr Ťok.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.