Ministr Ťok: Rozvoj vodní dopravy je ve veřejném zájmu

21.01.2018 11:21

Převažujícím veřejným zájmem je další rozvoj vodní dopravy, kvůli kterému je nutné postavit plavební stupeň Děčín. Rozhodla o tom ve středu vláda s tím, že ochranu evropsky významných lokalit vyřeší kompenzační opatření.

Ministr Ťok: Rozvoj vodní dopravy je ve veřejném zájmu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Podmínkou ke schválení koncepce vodní dopravy je stanovení kompenzačních opatření k ochraně evropsky významných lokalit Labského údolí a Porta Bohemica, kde má stát plavební stupeň Děčín. Opatření připraví Správa Národního parku České Švýcarsko a budou vládě ministrem životního prostředí předložena do konce června letošního roku. Poté bude Koncepce vodní dopravy předložena vládě ke schválení“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Provoz vodní dopravy vykazuje relativně nízký vliv na životní prostředí, zároveň je energeticky málo náročná. To jsou podle vlády hlavní důvody, proč je nutné se i v České republice zabývat možnostmi využití jejího potenciálu. Vodní doprava má v tuzemsku velmi nízký podíl v nákladní dopravě, proto je hlavním cílem koncepce vytvářet podmínky pro její větší využívání při současném snižování jejího vlivu na životní prostředí. Realizací plavebního stupně Děčín bude vodní cesta ke státním hranicím s Německem kompletní.

Jednotnou koncepci bude mít vodní doprava v České republice vůbec poprvé. Materiál rozpracovává národní strategický dokument Dopravní politika ČR pro období 2014 - 2020 s výhledem do roku 2050. Definuje předpoklady dalšího rozvoje vodní dopravy a zároveň deklaruje, co musí stát v oblasti dopravy učinit v rozvoji vnitrozemských cest, v oblasti bezpečnosti, udržitelného rozvoje, ekonomiky a životního prostředí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

Euro je cestou k vyšší prosperitě a stabilitě naší ekonomiky

To tvrdíte vy. Pokud ale vím, třeba v Řecku měli Euro a dostali se do velkých finančních problémů, které pak řešili ostatní státy, takže kdyby byla vaše teze správná, jak to že se Řecko dostalo do takových dluhů a hrozil krach jejich ekonomiky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ožanová (ANO): Co se stane, když si budou věci, týkající se zaměstnanců, úřady řídit samy?

20:07 Ožanová (ANO): Co se stane, když si budou věci, týkající se zaměstnanců, úřady řídit samy?

Projev na 103. schůzi Poslanecké sněmovny 23. května 2024 k zákonu o státní službě