Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice

24.04.2021 14:01

Pražské zastupitelstvo včera na svém zasedání schválilo upravenou změnu územního plánu pro stavbu metra D v úseku Pankrác - Depo Písnice.

Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice
Foto: pirati.cz
Popisek: Tomáš Murňák

Původní schválenou změnu totiž zrušil Městský soud v Praze v roce 2015 z důvodu chybějícího posouzení vlivů na životní prostředí. Změna se týká Prahy 4, Prahy 12, pražských Kunratic, Libuše a Písnice, kudy nová trať metra povede.

Anketa

Je Vladimir Putin nebezpečím pro Českou republiku?

5%
94%
hlasovalo: 38075 lidí

Předmětem této změny územního plánu je převedení územní rezervy do návrhu a upřesnění trasy metra D, včetně stanic, vestibulů, depa metra a změna funkčního využití v okolí stanic. Aktuální znovupořízení změny Z 2440/00 ÚP SÚ hl. m. Prahy probíhalo v době, kdy byly k dispozici podrobnější projektové dokumentace vlastní stavby, zpracované pro územní řízení.

Metro je páteřním prvkem městské veřejné hromadné dopravy. Od doby schválení v současnosti platného územního plánu (v roce 1999) prodělalo koncipování rozvoje sítě metra názorový vývoj, daný především aspekty politickými, demografickými, finančními a v neposlední řadě technickými a provozními. Nová trasa D metra, respektive její úvodní realizační úsek, není novým záměrem; je již dlouhodobě součástí územně-plánovací dokumentace

“Musím podotknout, že vítám schválení upravené změny na metro D a jsem rád, že celá trasa je již stabilizovaná v územním plánu. V mezidobí byla totiž zpracována řada studií, které se daný dopravní vztah snažily řešit odlišnými způsoby. Metro mělo vést například i na kolejovém koridoru přes Vršovice, Michli, Nusle a Kačerov, a mělo jej přiblížit železniční dopravě, kde mělo částečně využívat i vlakový koridor. Velký díl práce patří nejen pracovníkům odboru rozvoje a IPR, ale i týmu pana náměstka Hlaváčka,” komentuje situaci Tomáš Murňák (Piráti), místopředseda výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči ZHMP.

Mezi zásadní úpravy řešení trasy metra Dresp. okolí stanic oproti platnému územnímu plánu patří především vymezení jižního konce trasy v návrhu při doplnění stanice Depo Písnice, korekce průběhu trasy v prostoru Nádraží Krč, vymezení stanice Nemocnice Krč namísto Zálesí, korekce polohy stanic Nové Dvory (umožňující založení budoucího větvení do Modřan) a Libuš, řešení depa metra i jeho napojení a z toho vyplývající úpravy směrového i výškového vedení trasy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlas: Babiš je Slovák. Takže pokud by pro něj bylo spojení s Ruskem výhodné, navleče rudou košili

18:14 Hlas: Babiš je Slovák. Takže pokud by pro něj bylo spojení s Ruskem výhodné, navleče rudou košili

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k k Andreji Babišovi a EU.