Oderská tlačná souprava je přizpůsobena projektu. Místo nákladu jsou na lodi uloženy kontejnery ve dvou řadách nad sebou přizpůsobeny k ubytování vč. sociálního zařízení, konferenční místnosti a nezbytným technickým zázemím. Umístění kontejnerů simuluje skutečnou plavbu s nákladem a patřičnou zátěží. Na lodi jsou instalované přístroje, které měří hloubku vody, ponor a výšku mezi horní hranou nákladu.
Během plavby se podjíždělo pod 44 a projelo 24 zdymadly. Výsledky průzkumné plavby mají otevřít dialog o zavedení vodní přepravy kontejneru po Odře. Všechny výsledky dokazují, že se jedná o reálnou možnost přepravy nákladů a to již nyní bez jakýchkoliv úprav koryta řeky (jedná se o úsek Štětín-Kiedzierzyn-Kozle). Průzkum a jednoznačná fakta vyvrátila veškeré mýty o nesplavnosti řeky Odry.
Účastníci projektu z Polska a České republiky na vlastní oči potvrzují skutečné podmínky, které otevírají první kroky pro převážení nákladů vodní cestou. Jde o zásadní krok ke změně orientace v logistice vodní dopravy.
Následná mezinárodní konference 2.10.2014 v Kiedzierzynie-Kozli vyhodnotí veškeré získané informace a navrhne další postup, který se týká také možnosti splavnění řeky Odry až do Ostravy.
Pro tuto část se připravuje studie proveditelnosti, která má celkově záměr podpořit. Jde o velký krok na cestě k možné výstavbě vodního díla Dunaj-Odra-Labe.
Podporu vyjádřili členové komise pro podporu ekonomického rozvoje města Ostravy, kteří se projektu účastnili, stejně jako řada významných hostů a specialistů na vnitrostátní nákladní přepravu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD