Niedermayer (TOP 09): Nástup levných elektromobilů snad postoj části lidí změní

10.05.2023 9:15 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k zlevňování elektromobilů

Niedermayer (TOP 09): Nástup levných elektromobilů snad postoj části lidí změní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Luděk Niedermayer

Velká, a poměrně luxusní bateriová Škoda se slušnou výbavou má poprvé cenu pod milion. Jistě, je to stále spoustu peněz a jen malá část lidí takovou cenu zaplatí, ale milion korun už je cena, kam se snadno podívá mnoho menších aut na benzín nebo naftu s dobrou výbavou. A nižší ceny nových aut jsou příslibem pro pokles cen aut ojetých.

Klesající trend cen bateriových aut je z tohoto pohledu novinka, kterou bezesporu rozpoutalo opakované snížení cen aut zásadního hráče na tomto trhu - Tesly. Ukazuje to potenciál k tomu, aby se brzy na trhu objevila menší a ekonomičtěji navržená bateriová auta s cenovkou kolem 700 tisíc, a auta mírně ojetá se dostanou do oblastí srovnatelných s auty spalovacími.

Anketa

Máme být kromě západních spojenců vděční za osvobození od nacismu i Rudé armádě?

97%
1%
hlasovalo: 28185 lidí

Jen ten, kdo nezná logiku elektromobilů se nad velkým Enyaqem s baterií 55 kWh může ušklíbat (viz článek přiložený v komentářích). U elektromobilů více než u jiných aut totiž záleží na tom, aby se majitel správně rozhodl, k čemu je bude používat. Lidí, kteří 99% jízd mají do 200 km, a párkrát za rok jim nebude vadit paŕ desítek minut u nabíječky, není málo. Stejně tak jako těch, co u semaforů nesoutěží v akceleraci s Teslou 3 Performance a nepotřebují deklasovat většinu BMW.

Nástup levných elektromobilů, které s sebou sice nesou jisté kompromisy, ale za to slíbí velmi levný provoz, snad postoj části lidí k elektromobilitě změní. Nedělám si nicméně iluze, že by se z Enyaqu iV 50 stal bestseller. Většina nových aut (až 3/4) se u nás prodá firmám, což je poněkud nezdravý stav. Ty z nich, které mají na auta za milion, obvykle úspory zas tak moc nehledají.

Bohužel. Pro dostupnou čistou mobilitu je každopádně zásadní pokles cen aut ojetých a jejich rostoucí množství. Konečně se, zdá se, začínáme tímto směrem posouvat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Dotaz , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuserybářík , 10.05.2023 9:32:47
Co je to" levný" elektromobil? Tento Topkař, je jako všichni z pětikolky naprosto mimo realitu. Drahá elektřina (nejdražší v EU) a naše hrůzovláda blouzní o zeleném šílenství.

|  5 |  0

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

22:12 Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k médiím.