Niedermayer (TOP 09): Nástup levných elektromobilů snad postoj části lidí změní

10.05.2023 9:15 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k zlevňování elektromobilů

Niedermayer (TOP 09): Nástup levných elektromobilů snad postoj části lidí změní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Luděk Niedermayer

Velká, a poměrně luxusní bateriová Škoda se slušnou výbavou má poprvé cenu pod milion. Jistě, je to stále spoustu peněz a jen malá část lidí takovou cenu zaplatí, ale milion korun už je cena, kam se snadno podívá mnoho menších aut na benzín nebo naftu s dobrou výbavou. A nižší ceny nových aut jsou příslibem pro pokles cen aut ojetých.

Klesající trend cen bateriových aut je z tohoto pohledu novinka, kterou bezesporu rozpoutalo opakované snížení cen aut zásadního hráče na tomto trhu - Tesly. Ukazuje to potenciál k tomu, aby se brzy na trhu objevila menší a ekonomičtěji navržená bateriová auta s cenovkou kolem 700 tisíc, a auta mírně ojetá se dostanou do oblastí srovnatelných s auty spalovacími.

Anketa

Máme být kromě západních spojenců vděční za osvobození od nacismu i Rudé armádě?

97%
1%
hlasovalo: 28249 lidí

Jen ten, kdo nezná logiku elektromobilů se nad velkým Enyaqem s baterií 55 kWh může ušklíbat (viz článek přiložený v komentářích). U elektromobilů více než u jiných aut totiž záleží na tom, aby se majitel správně rozhodl, k čemu je bude používat. Lidí, kteří 99% jízd mají do 200 km, a párkrát za rok jim nebude vadit paŕ desítek minut u nabíječky, není málo. Stejně tak jako těch, co u semaforů nesoutěží v akceleraci s Teslou 3 Performance a nepotřebují deklasovat většinu BMW.

Nástup levných elektromobilů, které s sebou sice nesou jisté kompromisy, ale za to slíbí velmi levný provoz, snad postoj části lidí k elektromobilitě změní. Nedělám si nicméně iluze, že by se z Enyaqu iV 50 stal bestseller. Většina nových aut (až 3/4) se u nás prodá firmám, což je poněkud nezdravý stav. Ty z nich, které mají na auta za milion, obvykle úspory zas tak moc nehledají.

Bohužel. Pro dostupnou čistou mobilitu je každopádně zásadní pokles cen aut ojetých a jejich rostoucí množství. Konečně se, zdá se, začínáme tímto směrem posouvat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Dotaz , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuserybářík , 10.05.2023 9:32:47
Co je to" levný" elektromobil? Tento Topkař, je jako všichni z pětikolky naprosto mimo realitu. Drahá elektřina (nejdražší v EU) a naše hrůzovláda blouzní o zeleném šílenství.

|  5 |  0

Další články z rubriky

Cesta odpovědné společnosti: Mýtus Ruska jako všeho schopného agresora a původce všeho zla

20:18 Cesta odpovědné společnosti: Mýtus Ruska jako všeho schopného agresora a původce všeho zla

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k rozpadu společnosti a jejích hodnot.