„Ryba domácí“ měla lidi přimět k větší spotřebě sladkovodních ryb. Ta však, eufemisticky řečeno, příliš nerostla. Není ani divu. Počáteční reklama za 150 milionů Kč byla velmi podobná jitrnici ze známé české pohádky. Také ji svět neviděl… Větší reklamu než reklama sama dělaly „Rybě domácí“ vždy texty o tom, jak je tento projekt drahý a nevydařený. Někomu se ale díky „Rybě domácí“ dařilo velmi dobře. NKÚ např. zjistil, že ministerstvo zemědělství proplatilo 1,5 milionu korun za „péči o brand“ bez toho, aby se jakkoli dožadovalo důkazů o plnění této péče. Dále, že ministerstvo platilo statisíce korun za monitoring mediálních zpráv o rybách obecně a o úpravách ryb, které ovšem neměly nic společného s „Rybou domácí“. Kdyby měly být monitorovány pouze zprávy o „Rybě domácí“, vskutku by nebylo mnoho co monitorovat… Dalším z mnoha zlatých hřebů „Ryby domácí“ je krizová linka pro případ poplašných zpráv o závadném rybím mase. Tuto linku stát platil 10 měsíců a téměř nikdo ji nevyužíval. Úžasné. Jeden telefonní hovor na krizové lince tak po rozpočítání nákladů vyšel stát na 9 000 korun. Za takové peníze se nevolá ani kartářkám do televize… Opravdu nápady z dílny Jaroslava Haška.
Sečteno a podtrženo, „podařená“ akce ministerstva zemědělství, díky které si ke sladkovodním rybám sice cestu nikdo moc nenašel, ale ve které stát probendil 178 milionů korun z evropských dotací. A někdo si při tom namastil kapsu. „Ryba domácí“ bohužel není ojedinělým, ale díky dvěma posledním pravicovým vládám častým úkazem nestoudného zacházení s evropskými penězi.
Jiří Paroubek, expremiér a předseda strany LEV 21
Ing. Jiří Paroubek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21