Považuji za důležité, aby se budoucí Evropská komise dále věnovala politice ochrany spotřebitele a přispěla k efektivnější úpravě evropského práva, které tuto problematiku řeší, např. jde o efektivnější ochranu před nekalými obchodními praktikami nebo jde o nepřiměřené podmínky ve spotřebitelských smlouvách. Oblastí, kde takováto regulace příliš nefunguje, je např. oblast telekomunikací, kde pozice spotřebitele je často právně mnohem slabší než pozice operátora.
V ČR je otázka ochrany spotřebitele důležitým společenským tématem, které souvisí i s tzv. bojem proti šmejdům. Jde o případy, kdy prodejci zboží nekalými obchodními praktikami nutí seniory za nevýhodných podmínek k nákupu spotřebního zboží. Podoba a vymahatelnost spotřebitelského práva tak není pouhou teoretickou otázkou, ale na příkladu tzv. šmejdů je vidět, že má velmi výrazné praktické dopady pro občany.
Paní Jourová potvrdila, že sdílí můj pohled na spotřebitelské právo, její odpověď však zůstala v obecné rovině.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09