Primátor Hrabálek: Hradec řeší další omezení kamionů ve městě

09.09.2020 20:57

Průjezd vozidel nad 3,5 tuny ulicemi v lokalitě Pouchov – Věkoše dnes na svém zasedání probírali radní města Hradec Králové. Podle požadavků komise místní samosprávy by měl být průjezd kamionů v několika ulicích v této oblasti omezen.

Primátor Hrabálek: Hradec řeší další omezení kamionů ve městě
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Změny v dopravním značení lze ale zavádět až po projednání se všemi dotčenými orgány, omezení kamionové dopravy musí být současně řádně odůvodněno. Město si proto nechá na žádost zastupitelů zpracovat dopravní studii, která by mimo jiné měla ukázat, jestli v případě stanovení zákazu vozidel nad 3,5 tuny do oblasti Pouchov – Věkoše nedojde k dopravnímu přetížení v jiných částech Hradce.

„Dopravní posouzení dopadu případného omezení průjezdu nákladních aut v lokalitě Pouchov – Věkoše necháváme zpracovat na základě požadavku komise místní samosprávy a z řad zastupitelů města. V rámci této studie budeme mít zpracované dopravně inženýrské posouzení zmíněného dopadu. Zpracována budou i kapacitní posouzení křižovatek a směrových průzkumů. Chceme mít na stole také předpokládaný rozpočet, jehož součástí bude cena za instalaci dopravního značení, úpravu signálních plánů a případné další výdaje spojené s předpokládaným záměrem. Zhotovitel se rovněž musí seznámit se všemi podklady od zainteresovaných subjektů, kterými jsou komise místní samosprávy, dopravní inspektorát Policie České republiky, Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje a především Královéhradecký kraj, který je vlastníkem této komunikace,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek. Předpokládaná cena studie je 400 tisíc korun bez DPH, finální cenu ale určí až výsledek výběrového řízení. K jeho vypsání by mělo dojít ještě během září. Dopravní studii bude mít město do čtyř měsíců od podepsání smlouvy, pokud nedojde k závažnějším komplikacím.

„Rozhodně chápeme požadavky místních, na druhou stranu není pro město zcela jednoduché vydat jednoznačný zákaz. Podle platné legislativy totiž není možné zakázat průjezd vozidel s hmotností nad 3,5 tuny pro určitou lokalitou, aniž by k tomu nebyl závažný důvod. Je zde také reálná obava z přesunutí tohoto dopravního problému do jiné části Hradce, což zcela jistě není to správné řešení. Zásadní pro nás budou stanoviska všech dotčených subjektů, které se k případnému návrhu omezení budou vyjadřovat,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast rozvoje města Jiří Bláha.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kasal (ANO): Podvod na předkladatele novely. Mě žádná dohoda dvou ministrů nezajímá

23:07 Kasal (ANO): Podvod na předkladatele novely. Mě žádná dohoda dvou ministrů nezajímá

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…