Pro Prahu: Magistrát posílá na městské části ze státních peněz pouhých sedm procent
16.06.2014 16:33
Politické hnutí Pro Prahu uspořádalo v neděli 15. června pro své členy a podporovatele Konferenci Pro Prahu. Na této akci představil lídr hnutí a starosta Koloděj Zbyněk Passer klíčové programové priority Pro Prahu pro nadcházející komunální volby. Mezi ně patří například decentralizace, podpora školství a vyřešení dopravní situace v hlavním městě.
„Magistrát hlavního města dostane ročně od státu na jednoho obyvatele přes 30 tisíc korun. Pouhých sedm procent z této částky, tedy asi 200 korun měsíčně, ale magistrát pošle na městskou část, kde obyvatel bydlí. Z této almužny pak musí městské části platit provozní výdaje městské části, školek, škol, ale třeba i opravu komunikací nebo kanalizace. Zbytek peněz od státu si magistrát ponechá a sám rozhoduje, co s těmito penězi provedeme. Hnutí Pro Prahu považuje tento stav za nepřijatelný. Naším řešením je výrazně posílit pravomoci jednotlivých městských částí tak, aby se o problémech Pražanů rozhodovalo co nejblíže jejich domovu – tedy na jejich městských částech,“ vysvětlil Zbyněk Passer jeden z klíčových bodů programu Pro Prahu – decentralizaci. S fungováním magistrátu ale není Passer spokojený ani v mnoha dalších oblastech. „Je pro mne nepřijatelné, aby magistrát kupoval za šest miliard korun podíl v Pražské plynárenské a zároveň na oblastech školství poslal jen 200 milionů korun, což je o 800 milionů korun méně, než školství v Praze potřebuje. Za hnutí Pro Prahu požadujeme město, které se bude starat o to, kam budou naše děti chodit do školek a škol a nikoliv město, které místo toho zcela nesmyslně vytváří dalšího distributora energií,“ opřel se volební lídr Pro Prahu do současného vedení pražské radnice. Passer pak svým spolustraníkům představil i své návrhy pro oblast dopravy. „Pražská doprava nutně potřebuje 30 tisíc parkovacích míst v okrajových částech, které zároveň budou v blízkosti MHD. Aktuálně však Praha disponuje pouhými třemi tisíci těchto parkovacích míst. I díky tomu je doprava v centru města neúnosně přetížená. Jakmile vytvoříme zmiňovaných 30 tisíc parkovacích stání, tak by objem dopravy v centru měl klesnout až o třicet procent,“ představil Passer své dopravní vize.
Politické hnutí Pro Prahu přišli na konferenci podpořit i Passerův bratr Radim, který je jedním z nejúspěšnějších pražských podnikatelů a také populární herečka Dana Batulková. „Zbyňka Passera znám už mnoho let, bydlím v Kolodějích a mám to tam moc ráda. Pod jeho vedením se rozvoj městské části posunuje k lepšímu. Zbyněk Passer je pro mě zárukou poctivosti, umění dohody a kompromisu a také velké odbornosti. Praha by si takové vedení už konečně zasloužila,“ řekla Batulková.
Dobrý den, musím s vámi souhlasit, podle mě není nic špatného na tom, když si někdo chce legální cestou opatřit informace. A i podle mě koalice odvádí jen pozornost od problémů, které řešit nedokáže, i když teda nevím, co tady v tom případě vyřeší. Můj dotaz je následující. Myslíte, že je možné, že ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.