Rubeš (BPP): Zastupují představitelé Pardubic své občany, nebo projektanta?

19.11.2014 8:53

Projektant rekonstrukce pardubické třídy Míru podle svých slov navrhl odolnou dlažbu pro trolejbusovou dopravu. Na město ale napsal, že tato dlažba není vhodná. Představitelé města hledají projektantovi alibi pro případ, že by dlažba praskala.

Rubeš (BPP): Zastupují představitelé Pardubic své občany, nebo projektanta?
Foto: Archiv
Popisek: Pardubice

Zjišťuji, že rekonstrukce hlavní ulice - třídy Míru - v Pardubicích je téma známé i za hranicemi města. Již od března je tato centrální ulice rozkopaná a ještě několik měsíců bude. V současné době se na ní pokládá dlažba. Tyto práce jsou předmětem kritiky ze strany občanů i odborníků. Uvidíme, jaký výsledek prací nás čeká koncem února příštího roku, kdy by měla být oprava hotova.

Zajímavé jsou okolnosti související s dlážděním této ulice. Zastupitelstvo města Pardubic rozhodlo na začátku roku 2012, že městská hromadná doprava bude na této ulici zachována. Brněnský architekt Jaromír Walter, který rekonstrukci třídy Míru projektoval, proto zakreslil do projektu sloupy trolejového vedení. Ty také už stojí na svých místech. Noviny přinesly zprávu, kde projektant pochybovačům o kvalitě dlažby prostřednictvím sdělovacích prostředků vzkazuje: „Vše jsme nechali přepočítat na ČVUT. Posudek prokázal, že dlažba bude dostatečně silná, aby po ulici mohly jezdit trolejbusy.“ Za takové konstatování bychom jistě mohli projektanta pochválit.

Jenže stejný projektant zaslal představitelům Pardubic dopis, ve kterém píše: „Tato velkoformátová kamenná dlažba není ale nejvhodnější pro trolejbusy, které ji neúměrně namáhají.“ Kdo by však čekal, že představitelé města Pardubic se proti informaci v dopise postaví, ten se mýlí. Náměstek primátorky František Brendl a radní Milan Košař na zasedání zastupitelstva města naopak projektanta podpořili, když uvedli: „V projektu je navržena žulová dlažba, která však nepočítá se zatížením trvalým provozem MHD a hrozí tak její poškození a postupná destrukce.“ Přitom trolejbusová doprava by na tomto místě neměla být nijak intenzivní.

Projektant tedy vyprojektoval mohutné sloupy pro trolejové vedení, ale zároveň nevhodnou dlažbu pro jejich provoz? Jak je vidět, představitelům města takový projekt nevadí. Uvedený projektant vyvíjí i další aktivity v Pardubicích. Nejedná se o „nadstandardní vztahy“ představitelů města s projektantem, když teď společně hledají odůvodnění, že projektant není odpovědný za případné praskání dlažby pod trolejbusy? Komu slouží představitelé města? Obhajují zájmy a tím i peníze daňových poplatníků, nebo zájmy a finance projektanta? Byl bych rád, kdyby dlažba na třídě Míru dobře sloužila svému účelu. Pokud ale nevydrží, ponese za to odpovědnost projektant, nebo zaplatí opravu město z peněz občanů?

Miroslav Rubeš, zastupitel města Pardubic

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miroslav Rubeš

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

21:03 Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k důležitosti zachování práva veta v tvorbě energetic…