STAN: Kraj nechce starosty v řídící radě nového dopravního systému, je to chyba

10.03.2015 14:54

Součástí řídící rady nově vznikajícího integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje by měli být i starostové středočeských měst.

STAN: Kraj nechce starosty v řídící radě nového dopravního systému, je to chyba
Foto: Redakce
Popisek: Starostové a nezávislí

Vítáme, že konečně vzniká společná veřejná doprava obou krajů, ale neměla by být řízena pouze kraji – zejména starostové měst a obcí vědí, co jejich občané potřebují. Naším cílem je zvyšovat komfort cestování pro statisíce dojíždějících Středočechů a to se od stolu ve Zborovské nedá „udělat“.

Řídící rada nového společného integrovaného dopravního systému (IDS) Prahy a Středočeského kraje byla poprvé navržena jako bod zasedání zastupitelstva kraje 17. 9. 2012. „Tehdy jsme navrhli, aby vznikl tzv. Přípravný výbor Metropolitní integrované dopravy – ČSSD to zamítla,“ řekla místopředsedkyně hnutí Starostové a nezávislí, poslankyně Věra Kovářová. „Navrhovali jsme, aby kromě politiků hl. m. Prahy a politiků Středočeského kraje byli součástí přípravného výboru i zástupci středočeských měst a obcí, zástupce Ministerstva dopravy jako objednavatel železniční rychlíkové dopravy a odborník z akademické obce, který by byl zaštiťující odbornou autoritou,“ popsala tehdejší návrh složení výboru Kovářová.

Nyní dochází k realizaci tehdejšího nápadu. Rada hl. města Prahy nominovala 17. 2. 2015 personální obsazení pražské části Řídící rady nového společného IDS Prahy a Středočeského kraje. Rada Středočeského kraje by měla nominovat své lidi do Řídící rady za Středočeský kraj na svém zasedání 9. 3. 2015. „Ve středočeské části Řídící rady však chybí zástupci za středočeská města a obce,“ sdělila Kovářová. „Města a obce jsou významným plátcem dopravní obslužnosti a měly by být v novém IDS zastoupeny. Vedení Středočeského kraje by mělo svůj postoj změnit ve prospěch svých měst a obcí,“ vyzvala Kovářová.

Podle krajské organizace hnutí Starostů a nezávislých ve Středočeském kraji je účast středočeských komunálních politiků na procesu více jak žádoucí. „Členy Řídící rady Metropolitní integrované dopravy musí být i další zástupci obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje. Tito zástupci by měli mít alespoň poradní hlas,“ upřesnil předseda Středočeské organizace STAN Věslav Michalik.

Návrh na složení Řídící rady nového organizátora IDS podle hnutí Starostové a nezávislí:

členové s hlasem rozhodovacím

4 krajští politici za hl. m Prahu

4 krajští politici za Středočeský kraj

1 komunální politik zastupující středočeská města a obce (komunální politik jednoho z 26 politiků / zástupců obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje volený na shromáždění těchto 26 politiků / zástupců ORP)

1 politik za Ministerstvo dopravy ČR (náměstek odpovídající za oblast objednávání železniční rychlíkové dopravy)

1 odborník z akademické obce (ČVUT)

členové s hlasem poradním

4-5 zástupců za ROPID za hl. m Prahu

4-5 zástupců za Odbor dopravy Středočeského kraje

25 politiků /zástupců středočeských obcí s rozšířenou působností

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: STAN

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Grolich: 15 milionů na domácí hospicovou a paliativní péči. Protože to je důležité

20:18 Hejtman Grolich: 15 milionů na domácí hospicovou a paliativní péči. Protože to je důležité

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke smrti a umírání.