Sehnalová (ČSSD): K dobré pověsti dopravců musí patřit důstojné podmínky řidičů

04.12.2014 6:31

Zajištění důstojných sociálních podmínek pracovníkům v silniční nákladní dopravě je jednou z nejdůležitějších priorit politické skupiny sociálních demokratů v Evropském parlamentu.

Sehnalová (ČSSD): K dobré pověsti dopravců musí patřit důstojné podmínky řidičů
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Zde jsme na jedné lodi představiteli evropských dopravních odborů, kteří na neudržitelnou situaci, která ovšem není žádným tajemstvím, dlouhodobě upozorňují. Ozývají se čím dál častěji také samotní řidiči, kteří jsou mnohdy přímo i nepřímo nuceni práci za nelidských podmínek přijmout.

Boj proti sociálnímu dumpingu a nedůstojným podmínkám pro výkon povolání v silniční dopravě bohužel stále zůstává jen na úrovni výzev a slibů, a to nejen při vymáhání pravidel samotnými členskými státy, ale bohužel také ze strany Evropské komise. Nová slovinská komisařka pro dopravu Violeta Bulcová během slyšení před poslanci ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch boj proti sociálnímu dumpingu ve všech druzích dopravy zdůraznila tolikrát, že by nezaujatý pozorovatel mohl nabýt dojmu, že snad ani není kandidátkou za politickou frakci liberálů.

Nezbývá než doufat, že praxe nebude vypadat podobně, jako u dobíhající Komise a jednoho z jejích posledních návrhů o pravidlech pro hodnocení dobré pověsti silničních dopravců. Podle tohoto návrhu, který má být v rámci tzv. procedury komitologie součástí nařízení 1071/2009 o závazných podmínkách pro výkon povolání podnikatele v silniční dopravě, by totiž sociální dumping a další nekalé praktiky dobrou pověst dopravců, kteří provozují činnost na území Evropské unie, nijak neohrozily. Komise v návrhu zcela rezignovala na potřebu nastavit férové podmínky pro výkon povolání profesionálních řidičů, které by zároveň pomohly zajistit lepší dodržování pravidel řízení a odpočinku, jednoho ze základních předpokladů pro bezpečný provoz nákladních vozidel na evropských silnicích. Chybí také mechanismy pro přeshraniční vymáhání pravidel a potírání nelegální kabotáže. Na tyto zásadní nedostatky jsme spolu s dalšími kolegy ze sociálně demokratické frakce během listopadového jednání výboru důrazně upozornili a jsem ráda, že během hlasování na výboru jsme naši pozici prosadili.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Olga Sehnalová - profil

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Věda a výzkum patří pod školství. Ukončete tu šarádu s hledáním ministra

18:14 Hašek (PRO): Věda a výzkum patří pod školství. Ukončete tu šarádu s hledáním ministra

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k hledání nového ministra pro vědu a výzkum.