Velebný (ČSSD): Dopravní stavby v západní části Moravskoslezského kraje budou podpořeny

14.07.2015 9:03

Začátkem léta začínají klíčové přípravy rozpočtu na dopravní stavby pro příští rok. V letošním roce tomu nebude jinak. Vše se týká Moravskoslezského kraje, regionu Bruntálsko, Krnovsko a Opavsko.

Velebný (ČSSD): Dopravní stavby v západní části Moravskoslezského kraje budou podpořeny
Foto: ČSSD
Popisek: Poslanec Ladislav Velebný

„Na posledním červnovém zasedání Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR jsme probírali přípravu rozpočtu fondu dopravy na rok 2016 a jeho střednědobý výhled na léta 2017 a 2018,“ řekl poslanec Parlamentu ČR za Moravskoslezský kraj Ladislav Velebný (ČSSD).

Obchvat Krnova a Opavy

Podle jeho slov jsou první informace o rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pozitivní. „První směrná čísla, která mám k dispozici, jsou potěšující a na klíčové dopravní stavby v Moravskoslezském kraji jsou zabezpečeny finanční prostředky. Uvidíme, jaký bude definitivní návrh,“ konstatoval poslanec Velebný.

Podle jeho vyjádření bude v příštím roce v západní části Moravskoslezského kraje zahájena výstavba obchvatu Krnova a východní části severního obchvatu města Opavy. Pokud půjde vše hladce, v roce 2018 by mohla být zahájena výstavba západní části severního obchvatu slezské metropole. „U posledně jmenované stavby krajský úřad potvrdil územní rozhodnutí. Je to významný krok vpřed v rámci přípravy této klíčové dopravní stavby,“ dodal Velebný.

Obchvat Bruntálu

Poslanec Ladislav Velebný samozřejmě nezapomíná pro něj velmi důležitý region Bruntálsko. Stavba obchvatu města Bruntálu dostala nedávno zelenou, když její přípravu posvětila centrální komise resortu dopravy.

„Příprava bruntálského obchvatu nebyla jednoduchá. Chtěl bych ocenit spolupráci s vedením města a Moravskoslezským krajem. Velkou pomoc nám rovněž poskytlo Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57,“ objasnil situaci poslanec Ladislav Velebný.

Přehrada Nové Heřminovy

Projekčně se rovněž připravuje přeložka silnice I/45 v souvislosti s připravovanou stavby přehrady v Nových Heřminovech. Podle poslancových slov je výstavba dopravní infrastruktury v západní části našeho kraje jednou z podmínek pro příchod nových investorů do této oblasti.

„Pokud nebude na Krnovsku, Bruntálsku a Osoblažsku kvalitní infrastruktura, těžko budou noví investoři přicházet. Snažím se ze své pozice vytvářet takové podmínky, aby se postupně snižovala alarmující míra nezaměstnanosti v mém regionu,“ zdůraznil Ladislav Velebný.

Zařazení do transevropské sítě

O kvalitní silniční a železniční infrastrukturu usiluje poslanec Velebný dlouhodobě. Jeho čerstvou iniciativou je podpořit zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava-Opava-Krnov-Bartultovice-Opole do globální transevropské sítě TEN-T.

„O zařazení tohoto koridoru usiluje Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 s Moravskoslezským krajem od roku 2012. Tuto myšlenku podporuji. V příštím roce by měla proběhnout revize transevropských dopravních sítí. Je to příležitost, aby globální síť TEN-T byla v našem kraji nejen ve směru na Slovensko, ale také k našim polským sousedům,“ pokračoval poslanec Velebný.

Jednání s premiérem Sobotkou

Podle jeho slov se bude Vláda ČR na svém červencovém výjezdním zasedání v Moravskoslezském kraji zabývat mimo jiné i dopravní infrastrukturou.

„Jsem v intenzivním kontaktu s panem premiérem Sobotkou. Věřím, že si najde ve svém nabitém programu čas a podívá se na rozestavěné stavby v našem kraji. Také chci, aby se předseda vlády setkal se zástupci obcí, kteří státu pomáhají s přípravou dopravních staveb a měl tak zpětnou vazbu, kde jsou největší problémy,“ v závěru řekl poslanec Parlamentu ČR Ladislav Velebný.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

19:05 Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k geotermálnímu projektu Ringen v Litoměřicích