Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA

  • TOP 09
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.01.2016 8:25:00

Chceme rodinám umožnit individuálně vyučovat i starší žáky

Chceme rodinám umožnit individuálně vyučovat i starší žáky

Poslankyně Anna Putnová opakovaně navrhuje, aby rodiny měly možnost učit své děti v plánu individuálního vzdělávání také na druhém stupni základní školy.

V rámci změn školského zákona nyní předkládá návrh, který podpoří nejen poslanci TOP 09 ale také koaliční poslanci.

„Individuální vzdělávání na prvním stupni se osvědčilo. Děti, které se takto učí, vykazují nadprůměrné znalosti. Považuji za správné, a v moderní společnosti navíc za běžné, aby na individuální vzdělávání u mladších žáků navazovalo i individuální vzdělávání na druhém stupni základních škol,“ uvedla poslankyně a expertka TOP 09 na školství Anna Putnová.

Záměr individuálního vzdělávání odmítal předchozí ministr školství Chládek a vloni v únoru tuto variantu po pěti měsících diskusí sněmovna zamítla. Poslankyně a místopředsedkyně školského výboru sněmovny Putnová ale chce prosadit změnu znovu. Podporu má také v řadách koalice, tentokrát se k návrhu přidají poslanci dalších čtyř parlamentních stran.

„Uvědomujeme si, že individuální vzdělávání bude v případě starších žáků vždycky zcela menšinová záležitost. Pro představu o míře rozšíření této formy, je třeba uvést, že v roce 2013 se v rámci pilotního ověřování takto vyučovalo 74 žáků. Tato forma vzdělávání má přesto velký význam z pohledu diferenciace vzdělávací soustavy. Jasně také deklaruje, že za vzdělávání dětí jsou odpovědni rodiče a dává jim v tomto také možnost svobodně si vybrat formu vzdělávání svých dětí,“ míní poslankyně Anna Putnová (TOP 09).

Podle ní je nutné odmítnout argument, že děti nebudou dostatečně připraveny na profesní vzdělání či celkově do života.  Stát má totiž prostřednictvím veřejných škol povinnost kontrolovat pokroky dětí a pravidelnými testy zjistit, jestli je tato forma pro dítě vhodná a žák prospívá. Kontrolní role veřejného školství tak zůstává zachována.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama