ODS děla kampaň za peníze pražského magistrátu

05.03.2010 9:54

Pražský magistrát má pocit, že o něm novináři nepíší dobře. Proto si zaplatil informativní kampaň. Inzerci magistrát směřoval do pražské přílohy Mladé fronty Dnes. Jenže na stránkách se pozitivně představuje pouze ODS v čele s primátorem.

ODS děla kampaň za peníze pražského magistrátu

Magistrát se rozhodl zaplatit pozitivní celostránkovou inzerci v pražském příloze deníku Mladá fronta Dnes. Na stránkách novin se ale neobjevují všechny tváře představující magistrát. Ve valné většině se v  P.R. článcích objevují lidé z ODS v čele s primátorem Pavlem Bémem. Jenže inzerci neplatí strana, ale magistrát. Uvádí to páteční vydání Hospodářských novin (HN).

Za jednu inzertní stranu platí magistrát 214 tisíc korun. V novinách už vyšla třikrát celostránková inzerce (magistrát tak zaplatil 642 tisíc korun) a vycházet má do té doby, dokud to vedení radnice uzná za vhodné. Podle informací HN to bude do podzimních komunálních voleb. Prahu by to mělo vyjít na sedm a půl miliónů korun. Přitom, jak HN píší, magistrát může své P.R. směřovat do vlastních novin - vydává totiž Listy hlavního města, jež chodí lidem zdarma do schránek.

O nás, tedy o ODS  jen dobře

Inzertní články o dění v hlavním městě vyšly naposledy tento čtvrtek. Jediný, kdo se vyjadřuje k tématům, je ovšem primátor Pavel Bém. Naposledy se vyjadřoval v článcích "pečlivě uklizená Praha" nebo "kamery v ulicích pomáhají".

Pražské opozici se vydávání Telegrafu nelíbí. Nemá do něj totiž přístup. "Nikdo nám neoznámil, že takový projekt běží, ani mi nikdo nenabídl, abychom se nějak podíleli na tvorbě příspěvků," řekl pro HN zastupitel Jiří Witzany (SNK - ED).

„Důvodem vydávání Pražského telegrafu je, že se Praha v řadě médií stala předmětem intenzivní dezinformační kampaně a v důsledku toho nejsme schopni informovat Pražany ani o běžných rozhodnutích vedení města a předávat jim informace, které jsou pro ně potřebné a užitečné," vysvětlil pak pro noviny mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Primátor Bém ovšem tvrdí, že Pražané mají právo na korektní informace. „Jediné, co děláme, je, že jim je poskytujeme. Osobně považuji za smutné, že public relations města musí nahrazovat korektní práci veřejné i privátní mediální sféry", uvedl primátor.

HN ale podotýkají, že podobné články, jako jsou v inzerci, lze najít i mezi tiskovými zprávami na webu pražského magistrátu.

Magistrát si podle HN podobnou inzerci nazadává poprvé. Například loni probíhala akce Čistá a zelená Praha. Podpis nebo tvář primátora byla v MHD, na billboardech i lavičkách. Celý projekt stál 250 milionů, na reklamu šlo 6,5 milionu.

Podobné kampaně probíhají i v radničních zpravodajích. Místostarostu Písku Tomáše Duška (ODS) ovšem stála málem křeslo. Přehnaná prezentace v místním zpravodaji byla totiž tak silná, že se jej pokusili odvolat i spolustraníci.

Zneužívání radničních listů podle HN už řešily i soudy. „Před pěti lety hrozilo zrušení výsledku senátních voleb v jedenáctém pražském obvodu. Protikandidát senátora Jana Nádvorníka (ODS) si stěžoval, že těsně před volbami proti němu vyšly články v radničních novinách. Ústavní soud nakonec konstatoval, že kampaň byla podpásová, neovlivnila však výsledek voleb," dodal k tomu deník.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská plynárenská představila před zimou novinky

9:59 Pražská plynárenská představila před zimou novinky

V období, které je z pohledu odběratelů zemního plynu z celého roku nejpříhodnější, tedy před zaháje…