Jde o 4,7 miliardy určené na realizaci investic do dopravních staveb. Rozvoj železniční dopravy přitom ministerstvo vyhlásilo jako prioritní v materiálu takzvané dopravní superstrategie.
Silnice jako větší problém
"V krátkodobém horizontu vidí vedení ministerstva větší problém v absenci silničních staveb než železničních, protože neřešení některých silničních problematických úseků znamená pro obyvatelstvo větší negativní dopad než posun realizace některých železničních projektů o dva až tři roky," uvedla Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Železnici podle ní ministerstvo zvýhodní úpravou tarifů - poklesem cen za použití železniční dopravní cesty v případě nákladní dopravy a zároveň nárůstem mýta u silniční nákladní dopravy. Kamionové mýtné by podle plánu ministerstva mělo podražit od prvního ledna příštího roku v průměru o 25 procent.
Snížení peněz na železniční stavby by se mělo podle výkonné ředitelky Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI) Marie Vopálenské týkat především projektů, které jsou již ve značném stádiu přípravy.
Resort spolupracuje s kraji
Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2025 (superstrategii), vytvořilo ministerstvo na základě konzultací s Asociací krajů, Státním fondem dopravní infrastruktury a dopravními odborníky. Tento dokument, který je v současné době připomínkován a definitivně by ho chtělo ministerstvo předložit vládě ke schválení v polovině roku, v minulosti ostře kritizovali zástupci dopravců, stavitelé, jednotlivé kraje i sněmovní hospodářský výbor.
Více čtěte:
Dráhy zdemolují historický skvost. Místní obyvatelé i Bárta jsou proti
Budou jezdit hezčí vlaky. Čistší a modernější
České dráhy platí manažerům sto tisíc měsíčně na pojištění
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jas, čtk