Škrt 14 miliard by znamenal pohromu
„Ten návrh by znamenal pohromu. Máme nasmlouvané projekty ještě z minulých vlád, v nichž bychom nemohli pokračovat. To by znamenalo arbitráže a možné vracení peněz z evropských fondů. Mimo jiné by se třeba nemohlo pokračovat v opravách dálnice D1," řekl Hospodářským novinám vysoký úředník z ministerstva dopravy.
„Znamenalo by to totéž, co letos. Žádné nové stavby by se nezačínaly a některé rozestavěné by se musely přerušit a zakonzervovat, což opět znamená nové náklady," vysvětluje exministr dopravy a bývalý šéf státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slamečka.
Podle ministra průmyslu Martina Kocourka (ODS) je dopravní infrastruktura klíčová pro konkurenceschopnost České republiky. Proto by se za navýšení příjmů SFDI přimluvil.
Resort dopravy ponese odpovědnost za 50 procent celkového objemu úspor
Návrh ministra financí přisoudil SFDI dotaci ve výši 33 miliard korun. Podle HN je ale potřeba 47 miliard. Kalousek tvrdí, že návrh není konečný a bude se o něm ještě jednat.
Vedle zmíněné částky 14 miliard korun mají jednotlivá ministerstva uspořit dohromady 15 miliard. Ministerstvo financí navrhuje rušit činnosti, které nejsou nezbytné. Pokud se vláda rozhodne investovat částku do dopravní infrastruktury, bude muset ušetřit jinde nebo zvýšit daně. Jinak hrozí zvýšení deficitu.
Související:
- Kalousek? Vyšel mu nejlepší rozpočet v historii, tvrdí Polčák
- Kalousek: Véčka povykují proti nečemu, co jsem ještě nepředložil
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe