Za prohřešky při provozování elekronických obchodů ČOI dala pokuty v celkové výši jeden milion 300 tisíc korun.
„Nejčastěji e-shopy v prvním pololetí letošního roku chybovaly v nedostatečném informování zákazníka v obchodních podmínkách nebo v postupu při reklamaci. Téměř v polovině zjištění prokázali inspektoři prodávajícím porušení zákazu užívání nekalých obchodních praktik,“ informoval Český rozhlas.
„Jednalo se například o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů. Ať již o samotném prodejci nebo o podmínkách uzavření smlouvy, případně o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ potvrdila Radiožurnálu Miloslava Fléglová z České obchodní inspekce.
Seznamy nedávají
Fléglová ale uvedla, že zatím ČOI neuveřejňuje seznam těch prodejců, kteří nějak chybují. Oni sami prý často chyby odstraní.
„V oblasti informování zákazníka správně podle zákona je to relativně komplikované a spousta obchodníků, převážně těch menších, kteří třeba nemají vlastní právní oddělení nebo neinvestují takové prostředky do právníků, tak dělá chyby. To sledujeme už několik let. Jedná se často o chyby podle nás neúmyslné,“ uvedl pro rozhlas výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Zdůraznil, že právní problematika při nakupování na internetu je pro obchodníky často poměrně složitá. I tak ale podle něj prodejci musejí nedostatky odstranit.
Jak si dávat pozor?. Vodítkem podle ČOI může být členství internetového obchodu v jedné z asociací, které garantují solidnost prodejce. Ředitel Vetyška pak doporučuje, aby se zákazníci při nakupování na internetu řídili referencemi dalších lidí nebo zkušenostmi blízkých.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb