Problém pražského primátora. Chystá prý obří kšeft pro Francouze

15.09.2014 15:00

Kampaň okradenapraha.cz, kterou podle tiskového prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy hájí obchodní zájmy svých členů, se stala nástrojem primátora Tomáše Hudečka, prostřednictvím něhož dochází k zakrývání daleko významnějších bodů obsažených v Pražských stavebních předpisech.

Problém pražského primátora. Chystá prý obří kšeft pro Francouze
Foto: praha.eu
Popisek: Tomáš Hudeček

„Rada hlavního města Prahy rozhodla o nové podobě stavebních předpisů, které v jednom paragrafu z celkových 87 způsobí absolutní likvidaci trhu s venkovní reklamou v Praze s výjimkou firmy JCDecaux. Rád bych uvedl, že firma BigBoard, přes opakované nabídky městu, nebyla nikdy přizvána ke konzultaci nových předpisů. Dokonce mi na osobním jednání primátor Hudeček přislíbil, že s námi připravovanou regulaci trhu bude konzultovat. To se ovšem nestalo, nikdy nás k jednání nevyzval,“ řekl v pondělí Richard Fuxa ze společnosti BigBoard Praha.

Problém je ale podle tvrzení prezidenta svazu Rudolfa Bílého větší a může ohrozit i běžný život Pražanů. Tímto rozhodnutím města prý došlo k plošné likvidaci venkovní reklamy jako celku. V žádném z evropských měst neexistuje takováto regulace reklamy, která by navíc zvýhodňovala jednu společnost a poskytovala jí naprostý monopol, jako se tomu stalo v případě Prahy a francouzské společnosti JCDecaux. 

Ve světle čtvrtečního dění pak vyvstává otázka, proč zástupce TOP 09 v čele metropole v souvislosti s Pražskými stavebními předpisy mluví jen o billboardové problematice, když sám nechal nainstalovat reklamní plochy, které mnohonásobně překračují maximální povolený rozměr reklamy. Právě na základě jejich instalace se členové Svazu provozovatelů venkovní reklamy rozhodli odstranit reklamní kampaň TOP 09 ze svých ploch.

„Co je tedy skutečným důvodem, proč primátor omezuje problematiku Pražských stavebních předpisů jen na billboardy? Máme za to, že pravým důvodem je pravděpodobně snaha o zakrytí faktu, že jejich aktuální forma značně posiluje práva developerů a uvolňuje jim pole působnosti. V souvislosti s tím podle nás může dojít i ke kolapsu parkování ve městě. Navíc úpravy stavebních předpisů mohou negativním způsobem ovlivnit navýšení počtu nebezpečných křižovatek a zhoršení závažnosti dopravních nehod," konstatuje Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

30 000 Kč pokuta za zákaz Ukrajincům. Mezitím další rvačka. „Policie ČR nepřijela.“

8:46 30 000 Kč pokuta za zákaz Ukrajincům. Mezitím další rvačka. „Policie ČR nepřijela.“

Ukrajincům vstup zakázán, demolují nám diskotéku. Tak se nedávno vyjádřil IMC Music Club ve východoč…