„Rada hlavního města Prahy rozhodla o nové podobě stavebních předpisů, které v jednom paragrafu z celkových 87 způsobí absolutní likvidaci trhu s venkovní reklamou v Praze s výjimkou firmy JCDecaux. Rád bych uvedl, že firma BigBoard, přes opakované nabídky městu, nebyla nikdy přizvána ke konzultaci nových předpisů. Dokonce mi na osobním jednání primátor Hudeček přislíbil, že s námi připravovanou regulaci trhu bude konzultovat. To se ovšem nestalo, nikdy nás k jednání nevyzval,“ řekl v pondělí Richard Fuxa ze společnosti BigBoard Praha.
Problém je ale podle tvrzení prezidenta svazu Rudolfa Bílého větší a může ohrozit i běžný život Pražanů. Tímto rozhodnutím města prý došlo k plošné likvidaci venkovní reklamy jako celku. V žádném z evropských měst neexistuje takováto regulace reklamy, která by navíc zvýhodňovala jednu společnost a poskytovala jí naprostý monopol, jako se tomu stalo v případě Prahy a francouzské společnosti JCDecaux.
Ve světle čtvrtečního dění pak vyvstává otázka, proč zástupce TOP 09 v čele metropole v souvislosti s Pražskými stavebními předpisy mluví jen o billboardové problematice, když sám nechal nainstalovat reklamní plochy, které mnohonásobně překračují maximální povolený rozměr reklamy. Právě na základě jejich instalace se členové Svazu provozovatelů venkovní reklamy rozhodli odstranit reklamní kampaň TOP 09 ze svých ploch.
„Co je tedy skutečným důvodem, proč primátor omezuje problematiku Pražských stavebních předpisů jen na billboardy? Máme za to, že pravým důvodem je pravděpodobně snaha o zakrytí faktu, že jejich aktuální forma značně posiluje práva developerů a uvolňuje jim pole působnosti. V souvislosti s tím podle nás může dojít i ke kolapsu parkování ve městě. Navíc úpravy stavebních předpisů mohou negativním způsobem ovlivnit navýšení počtu nebezpečných křižovatek a zhoršení závažnosti dopravních nehod," konstatuje Svaz provozovatelů venkovní reklamy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan