Sami vyšetřují dopravní přestupky. Přesto se policisté čím dál tím častěji stávají účastníky dopravních nehod. Ročně tak nabourají každé páté auto. V průměru to vydá na tři až čtyři bouračky denně. Jen ve třetině případů je přitom nehoda zaviněná policisty. Za karamboly většinou mohou zmatení řidiči, kteří nedají přednost policejnímu autu s majáčky.
Policisté se na silnicích běžně vystavují mnohem vyššímu riziku než ostatní řidiči, protože v nepřehledných situacích, kde běžný řidič raději přibrzdí, musí policista naopak šlápnout na plyn. Řidiči by se proto měli k policejním vozům jedoucím k akci chovat ohleduplně a v ideálním případě přibrzdit pravého kraje vozovky.
Bilance z vozovek: Za posledních 20 let přes 60 mrtvých policistů
Od roku 1990 přišlo na silnicích o život již čtyřiašedesát policistů. Nejtragičtější byl pro policejní sbor rok 1997, kdy se zabilo deset policistů. Poslední nehodu v neděli nepřežili dva policisté u Hluboké nad Vltavou, do kterých čelně narazil mladík řídící Opel. Hrozivý nádech nehodě dodává fakt, že si mladík před rokem na Facebooku vyvěsil parte s datem 12.6.2011, tedy přesně na den, kdy skutečně zemřel. Upozornil na to deník MF Dnes.
Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.