Ministr dopravy hrozí vypovězením smluv. Firma totiž zastavila práce na D1

20.07.2013 15:00

Ministr dopravy Zdeněk Žák vyzval firmu OHL ŽS k okamžitému a bezpodmínečnému obnovení přerušené modernizace dálnice D1 na Vysočině. Jinak hrozí ministerstvo vypovězením smluv, vyklizením místa stavby a obnovením provozu v krizovém stavu. ČTK to v sobotu řekl ministr Žák.

Ministr dopravy hrozí vypovězením smluv. Firma totiž zastavila práce na D1
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák

Vadí mu, že firma ultimativně požaduje od státu zvýšení ceny. Práce na D1 se před nedávnem zastavily mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku, podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli tomu, že stav krajnic je horší, než se předpokládalo.

Žák prohlásil, že stavaři používají řidiče jako rukojmí v boji o navyšování cen staveb. "Upozorňuji všechny dodavatele, že stát nebude ustupovat nátlaku na umělé navyšování cen staveb tzv. vícepracemi, natož pak ultimativnímu jednání hraničícímu s vydíráním," sdělil ministr úřednické vlády. Zároveň podle mluvčího úřadu vyzval Žák ředitele ŘSD Davida Čermáka k přípravě všech možných variant řešení, včetně okamžitého vypovězení smluv se zhotovitelem a obnovení provozu na dálnici.

Ostatní dodavatelé normálně pracují

Šéf ŘSD ve středu uvedl, že se ve zmíněném úseku D1 po odstranění betonových desek z krajnice vozovky ukázalo, že je dálnice v horším stavu, než s jakým počítal projekt oprav. "Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," řekl. Pravděpodobně se tak podle něj letos nepodaří položit nový povrch ani v jednom jízdním pásu. OHL ŽS, která D1 u Velké Bíteše opravuje, proto zastavila stavbu.

Podle Žáka ministerstvo nezpochybňuje, že se mohly objevit problémy se stavem krajnice D1. "Mně vadí, že stejný problém se vyskytl na několika úsecích, ale zatímco ostatní dodavatelé pokračují v pracích a při tom řeší technický problém, jakých se při takové stavbě vyskytne mnoho, tak jeden z nich to řeší zastavením prací a vysláním ultimativního požadavku směrem ke státu o navýšení ceny," řekl ministr.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: lze, čtk

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…