„Figuruje také mezi sponzory, ale nechtěl, aby bylo vidět, že tam toho dává tolik,“ vysvětloval Hospodářským novinám podnikatel Jiří Klimovič. Doplnil informaci, že zmíněný podnikatel se prý zná s lidmi kolem prezidentovy strany SPOZ, ale nechce být jmenován.
„Pokud pan Klimovič říká, že ho o to někdo požádal, nevidím v tom nic tak špatného. Pro mě je to transparentní, jasná záležitost,“ prohlašuje hradní kancléř a šéf Zemanovy kampaně Vratislav Mynář. Novináři prezentují tento případ jako ukázku neprůhledného financování prezidentské kampaně, a to přesto, že žádný sponzor nebyl utajen, neboť dle přiznání podnikatele Klimoviče i jeho partner figuruje v seznamu sponzorů.
Aby slovům o manipulaci se sponzorskými příspěvky dodaly na závažnosti, vytahují Hospodářské noviny případy sponzorů, kteří ani nepopírají, že peníze poslali sami, ale tvrdí, že sponzoring nebyl jejich nápad, ale někdo je k němu přemluvil. „O politiku se vůbec nezajímám,“ cituje deník jednoho z nich.
Jako zásadní problém s financováním Zemanovy kampaně pak deník prezentuje i fakt, že z celkových desítek milionů příjmů nebyli identifikováni dárci u drobných darů v celkové výši 624 tisíc. Kancléř Mynář přitom již v minulosti odkázal na banku, která měla za úkol plátce identifikovat a údaje doplnit.
Deník, spoluvlastněný miliardářem a blízkým přítelem Zemanova poraženého soupeře Karla Schwarzenberga Zdeňkem Bakalou, však z těchto informací skládá story o totálně netransparentní a pochybné Zemanově kampani. Redaktor Jiří Leschtina, který na Zemana útočí dlouhodobě, dokonce sepsal redakční komentář, ve kterém bez naznačení souvislosti šermuje jmény ruské obchodní společnosti Lukoil či jaderné elektrárny v Temelíně.
„Máme hlavu státu, jejíž kampaň financovaly neznámé osoby, nastrkující prostředníky. A základní otázkou je, zda zájmy státu pro ni někdy nebudou méně důležité než přání skrytých donátorů,“ uzavřel svůj komentář redaktor Hospodářských novin.
autor: jav