Armáda ČR: Vojáci 7. brigády si prohlédli výrobu tatrovek, vyzkoušeli si i jízdu na polygonu

06.07.2020 10:24

Třicet vojáků – řidičů - z velitelství a praporů 7. mechanizované brigády navštívilo 30. června výrobní závod kopřivnické Tatry. Zážitkem byla nejen prohlídka závodu, ale především možnost se vozidly svézt spolu s nejlepšími testovacími řidiči.

Armáda ČR: Vojáci 7. brigády si prohlédli výrobu tatrovek, vyzkoušeli si i jízdu na polygonu
Foto: Armáda ČR
Popisek: Armáda ČR, logo.

Tatrovky jsou v Armádě ČR nejobvyklejším typem nákladního vozidla a jen u 7. mechanizované brigády jich jsou více než tři stovky. Nejčastěji jde o T810 a T815 s korbou a plachtou jako univerzální prostředky přepravy, cisterny na vodu či palivo, přepravníky kontejnerů Multilift, jeřáby či tahače.

Vojáci se během přednášky dozvěděli nejen o autech jim známých, ale i o platformách vozidel Tatra a vozech, které jsou teprve ve vývoji. Prohlédli si také již motorem osazené a pojízdné tatrovácké podvozky 6x6 pro vozidla Titus.

Dvaašedesát těchto kolových obrněných vozidel by armáda měla dostat v letech 2022 a 2023. Titusy nahradí zastaralou techniku a budou jimi vybaveny jednotky 4. brigádního úkolového uskupení. „Jejich plně řízená přední i zadní náprava upoutala okamžitě naši pozornost – velkému a těžkému vozidlu propůjčuje při řízení hbitost a celkově dobré jízdní vlastnosti,“ prozradil desátník Vladimír Jaroň ze 71. mechanizovaného praporu Hranice.

V kabině dakarského speciálu s Tomášem Tomečkem

V závěru návštěvy si vojáci vyzkoušeli jízdu na kopřivnickém polygonu ve vojenských i civilních verzích tatrovek jako spolujezdci. Nadrotmistr Tomáš Drábek, stejně jako mnozí další, usedl do dakarského speciálu i s jeho řidičem, Tomášem Tomečkem, který jezdí závod po původní trase v Senegalu. „Byl to vrcholný zážitek, adrenalin, vidíte jak to má v ruce… Ten chlap je opravdu jiný „level.“

Vojáci si ze svých projížděk pochvalovali nejčastěji výkon novějších motorů nebo automatickou převodovku. Desátník Vladimír Jaroň vysvětlil: „Výkonu obzvláště v těžkém terénu není nikdy dost, automatika usnadní práci a pomůže snáze zvládnout náročné situace.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 30

19:02 ČEZ číslo týdne: 30

30 zemí světa staví, plánuje nebo projektuje jaderné reaktory.