ČD Cargo, a.s. potvrzuje výsledky roku 2013 a v roce 2014 opět vykazuje stamilionové zisky

02.05.2015 7:40

Společnost ČD Cargo, a.s., jako člen Skupiny ČD a největší dceřiná společnost Českých drah, a.s. orientovaná na nákladní dopravu, skončila v loňském roce své hospodaření se ziskem před zdaněním dle českých účetních pravidel (ČÚP) ve výši 725 mil. Kč a z pohledu mezinárodních účetních standardů (IFRS) pak se ziskem ve výši 1,153 mld. Kč. Z pohledu hospodaření celé Skupiny ČD pak segment nákladní dopravy přispěl čistým ziskem ve výši 877 mil. Kč.

ČD Cargo, a.s. potvrzuje výsledky roku 2013 a v roce 2014 opět vykazuje stamilionové zisky
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

Z výsledků hospodaření v roce 2014 vyplývá, že se podařilo navázat na předchozí úspěšný rok a společnost potvrdila svou pozici na plně liberalizovaném trhu železniční nákladní dopravy.

„Společnost i v roce 2014 pokračovala v započaté restrukturalizaci zaměřené na zvýšení celkové efektivity firmy. Podařilo se dostát plánovaným tržbám z vlastní přepravy, resp. je mírně překročit. V nákladové oblasti jsme naopak plánované prostředky nedočerpali. Meziročně jsme tak opět zlepšili hospodaření, tentokrát o 124 mil. Kč. Jen připomenu, že v roce 2013 společnost ČD Cargo hospodařila s výsledkem 601 mil. Kč před zdaněním (ČÚP). To je pro mne signál, že první sada restrukturalizačních opatření zafungovala a ČD Cargo je efektivnější", konstatuje předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik a dodává: „v tuto chvíli ale není čas dlouho se plácat po ramenou. Musíme navázat dobrými výsledky i v roce 2015, který bude těžký. Silný konkurenční boj v segmentu ucelených vlaků tlačí jednotkové ceny přepravy prudce dolů a stále pracujeme na zefektivnění segmentu jednotlivých vozových zásilek, které poskytuje na českém trhu pouze
ČD Cargo. Pro jednotlivé zásilky musíme nastavit systém trvale udržitelných podmínek provozování, aby v budoucnu nebylo nutné omezit nebo úplně utlumit naše služby v této oblasti. Jen pro doplnění uvedu, že pokud by naše společnost přestala službu přepravy jednotlivých vozových zásilek poskytovat úplně, zvýší sice zisk, ale 25 milionů tun nákladu skončí na silnicích.  Letošní rok tak bude o pokračující restrukturalizaci ve všech oblastech firmy, která napomůže naší dlouhodobé konkurenceschopnosti. Potenciál na zvýšení efektivity tu stále je. Vedle restrukturalizace letos zaměříme naší pozornost na investice, které nám přinesou nové tržby v zahraničí."

ČD Cargo, a.s. i přes sílící konkurenci v segmentu železniční nákladní dopravy dokázala v loňském roce přepravit 68,6 milionu tun zboží, což představuje meziroční snížení objemu přeprav pouze o cca 2 %, firma však byla ve výsledku efektivnější a tím i ziskovější.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

7:44 ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

Zákazníky ČEZ Prodej teď čekají samé příjemné zprávy. Již za pár týdnů se jim sníží ceny plynu a pak…