Česká televize: Jaro na ČT art nejúspěšnější od spuštění kulturního kanálu

14.07.2020 13:30

Jarní vysílání stanice ČT art zaznamenalo vůbec největší zájem diváků od spuštění programu před sedmi lety v roce 2013. Týdně osloví přes milion lidí. Společně s vyšším podílem kanálu na celkové televizní sledovanosti v prvním pololetí letošního roku vzrostla i divácká spokojenost. Na škále od 1 do 10 hodnotí diváci ČT art známkou 8,8.

Česká televize: Jaro na ČT art nejúspěšnější od spuštění kulturního kanálu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova České televize na Kavčích horách

Kulturní kanál ČT art dosáhl v průběhu letošního jara i celého prvního pololetí nejvyššího podílu na sledovanosti od svého spuštění. Denně si jej pustí 224 tisíc diváků, měsíčně pak bezmála 2,5 milionu lidí. Nejvyšších hodnot dosahovala stanice zejména v době nouzového stavu, během kterého byly zrušené kulturní akce. Art divákům nabídl premiéry divadelních a hudebních záznamů, pořady s výraznými umělci domácí i zahraniční tvorby a také speciální živé přenosy.

Vůbec nejsledovanějším přímým přenosem v historii programu se stala komedie Hvězda s Evou Holubovou v hlavní roli, kterou v březnu zhlédlo více než 130 tisíc diváků. Oblibě se těšily také živě vysílané přenosy Pomáháme s Českou filharmonií, Protančíme tím – Baletní gala z Národního divadla či operní koncert Ve zpěvu hledejme úlevu.

Kromě podílu na sledovanosti vzrostla v období od ledna do června také divácká spokojenost. Diváci stanici hodnotí známkou 8,8 na škále od 1 do 10. Stanici vyhledávají především ženy nad 60 let a vysokoškolsky vzdělaní diváci. Nejvyšší spokojenosti dosáhly cykly Nejkrásnější památky světa a Po stopách slavných skladatelů, talk-show Na plovárně s Markem Ebenem či zpravodajské Události v kultuře, které navzdory pauze v době nouzového stavu, letos oslovily už přes milion diváků.

Tradičně jsou na Artu divácky oblíbené divadelní představení. Zabodoval přenos Sluha dvou pánů se 158 tisíci diváky, Paní plukovníková se 144 tisíci či premiérový záznam Lakomce s Bolkem Polívkou v titulní roli. Nenechalo si jej ujít 134 tisíc diváků a stal se tak nejsledovanějším letošním pořadem stanice uvedeným v premiéře.

Českotelevizní kulturní kanál dosahuje od spuštění v roce 2013 napříč programy nejlepších výsledků v rámci divácké spokojenosti a nadprůměrných výsledků i z pohledu originality a zaujetí. Z hlediska podílu na sledovanosti se v mezinárodním srovnání ostatních veřejnoprávních kulturních stanic umisťuje ČT art pravidelně na podobné úrovni jako třeba britská BBC 4 nebo německý program ARTE.

(zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, živě + TS0-3)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Hasičská cisterna zůstala v lokalitě, jen se od energetiků přestěhovala  k dobrovolným hasičům

10:04 ČEZ: Hasičská cisterna zůstala v lokalitě, jen se od energetiků přestěhovala k dobrovolným hasičům

Hasičskou cisternu Mercedes Benz ACTROS převzali od svých profesionálních kolegů z ČEZ, mající svou …