Cyklistický tým Moravskoslezského kraje jede opět pro dobrou věc

08.08.2016 9:40

Jedinečný závod pod názvem Metrostav handy cyklo maraton odstartoval v úterý 2. srpna v 13:00 hodin z Pražského hradu. Čtvrtý ročník jednoho z největších sportovních projektů u nás pomůže integraci handicapovaných občanů s veřejností. Devětatřicet týmů čeká 2222 kilometrů napříč Českou a Slovenskou republikou. Jediným omezením je čas, za který musí trasu ujet: 111 hodin. Na startu ani letos nechybí tým z Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.

Cyklistický tým Moravskoslezského kraje jede opět pro dobrou věc
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Trasa závodu vede z Prahy do Bratislavy a zpět, napříč čtrnácti kraji. Účastníky jsou čtyř nebo osmičlenné cyklistické týmy. Součástí týmů musí být minimálně jeden člověk s jakýmkoli druhem postižení. Každé družstvo navíc jede minimálně pro jednoho člověka krátce po úrazu či nemoci, který se s handicapem teprve učí žít.

„Dlouhodobě podporujeme začleňování osob s handicapem do běžného života. Účast na tomto maratonu jsme si vyzkoušeli již loni a nemůžeme chybět ani letos. V mírně obměněné sestavě je osm cyklistů a pět členů doprovodu,“ říká ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza, kapitán týmu, který se do akce aktivně opět zapojí jako cyklista. „V našem týmu jede také  hand biker Antonín Hora, který je sám o sobě velkou motivací pro jedince krátce po úrazu či nemoci, protože se stal aktivním sportovcem i přes to, že se ocitl na vozíku. Naší patronkou je Aneta Heráková, studentka Střední školy hotelnictví a služeb v Opavě, která po vlakové nehodě nyní rehabilituje v Rehabilitačním ústavu Chuchelná. Rádi bychom jí pomohli získat finanční prostředky na nadstandardní rehabilitační pobyty. Naším počinem chceme nejen jí, ale i dalším osobám s handicapem pomoci s návratem do aktivního života,“ dodává Tomáš Kotyza.

Smyslem projektu je ukázat, že nehandicapovaní a handicapovaní mohou společně tvořit jeden fungující tým, který má šanci obstát i v podmínkách extrémního závodu.

Trasu si každý tým tvoří sám. Plánování, navigace, orientace, taktika střídání a přesunů tvoří minimálně polovinu úspěchu. Týmy dostanou itinerář se stanovenými průjezdními body. Jaké cesty zvolí k jejich dosažení, záleží na každém z nich.

První tři ročníky handy cyklo maratonu otevírali lidem centra následné pomoci. Povinné průjezdní body tvořily rehabilitační ústavy, spinální jednotky, speciální školy nebo lázně.

V letošním ročníku, startuje zcela nová koncepce. Projektu se zúčastní všech 14 krajů České republiky. Jejich účast je založena na jednotném modelu. Každý z nich vybírá do závodu dva povinné průjezdní body, které představují dominantu kraje. Například historická, technická nebo kulturní památka. Druhý, vzhledem k roku konání Olympijských her, má reprezentovat sport. Vzniká tak dvacet osm výjimečných průjezdních míst. Ty budou doplněny o prémiové body dodané generálními a hlavními partnery.

Do cíle by účastníci měli dorazit 6. srpna. Tým Moravskoslezský kraj můžete sledovat na webových stránkách: www.111hodin.cz nebo na FB MSK: https://www.facebook.com/nasemoravskoslezsko.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…