CzechTrade se po úspěšném loňském roce zaměří více na regiony

12.02.2015 15:08

Agentura CzechTrade shrnula rok 2014 a představila některé ze svých letošních novinek a plánů. Loni zaznamenala zvýšený zájem o své služby a realizovala celkem 1 559 placených zakázek pro 909 firem.

CzechTrade se po úspěšném loňském roce zaměří více na regiony
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Nejúspěšnější zahraniční kancelář podle objemu úspěšných případů sídlí v Moskvě, největší počet úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu. V letošním roce bude agentura CzechTrade více spolupracovat s Asociací malých a středních podniků a nově také s Hospodářskou komorou a více se zaměří na regiony a lokální firmy.

„V loňském roce jsme zaznamenali několik výrazných změn. V červenci se zahraniční kanceláře vrátily díky rozhodnutí Ministerstva průmyslu a obchodu zpět do působnosti agentury CzechTrade, která je konečně mohla začít systematicky řídit. Od podzimu nabízíme služby společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Ministerstvem zahraničních věcí ČR prostřednictvím Klientského centra pro export (KCPE). Zaznamenali jsme zvýšený zájem o naše služby a českým firmám jsme prostřednictvím zahraničních kanceláří pomohli k zakázkám v hodnotě 6,8 miliardy korun. Naši pracovníci odpracovali na službách pro české vývozce téměř 42 000 hodin, což je o téměř 20 % více než loni. Snad i díky tomu klienti v dotazníkovém šetření ohodnotili naši práci známkou 1,14, což je pro nás velké povzbuzení do budoucí práce,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Zahraniční kanceláře zaznamenaly celkem 103 úspěšných případů v hodnotě 6 851 219 523 Kč. Z hlediska objemu zprostředkovaných zakázek patří mezi nejúspěšnější zastoupení v Moskvě, Düsseldorfu a Záhřebu, z hlediska počtu úspěšných případů se nejvíce dařilo kancelářím v Düsseldorfu, Petrohradě a Stockholmu. Zájem o služby zahraničních kanceláří se zvýšil o 3,4 % a množství úspěšných zakázek o téměř 10 %.  Celkem 50 % zakázek bylo realizováno v posledním čtvrtletí, což ukazuje na pozitivní trend.

Agentura CzechTrade bude také v letošním roce podporovat české firmy na zahraničních veletrzích. Projekt Společná účast na zahraničních výstavách a veletrzích (SVV) se podařilo prodloužit na první polovinu roku 2015 a jedná se o jeho pokračování i v druhém pololetí. Agentura kromě toho chystá celou řadu konferencí a teritoriálních seminářů. Mezi ty nejzajímavější patří například Využití sociálních médií v byznysu, Ázerbájdžán – nové příležitosti či Ukrajina – aktuálně.

Agentura CzechTrade také koordinuje portál BusinessInfo.cz, jehož rubrika Zahraniční obchod, která se soustředí na exportéry, byla v roce 2014 vedle sekcí věnovaných daním a legislativě nejnavštěvovanější oblastí celého portálu (průměrně 52 000 návštěv/měsíc).

„Pro letošní rok jsme navázali užší spolupráci s Asociací malých a středních podniků, se kterou budeme realizovat Manuál pro exportéra. Dále se budeme ve spolupráci s Hospodářskou komorou více zaměřovat na regiony a lokální firmy, které bychom chtěli oslovit prostřednictvím čtyř exportních konferencí a 12 seminářů,“ říká k novinkám Milan Ráž, ředitel sekce služeb pro exportéry. 

KCPE nabízí českým firmám na jednom místě všechny služby jednotné zahraniční sítě ve více než 90 zemích. Od zahájení činnosti v říjnu 2014 poskytlo více než 100 konzultací, z nichž 60 % bylo v gesci agentury CzechTrade. Katalog služeb jednotné zahraniční sítě nabízí přehledný seznam všech nabízených služeb, které jsou českým firmám k dispozici.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.

www.czechtrade.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

7:44 ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

Zákazníky ČEZ Prodej teď čekají samé příjemné zprávy. Již za pár týdnů se jim sníží ceny plynu a pak…